Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

‘Convenience foodstore’ Delitraiteur zet zijn eerste stapjes in de e-commerce. Voor de levering gaat de franchiseketen in zee met fietskoerierdienst Deliveroo.

Vijf testwinkels

Vanaf 21 november kunnen klanten van Delitraiteur in de Brusselse regio panklare maaltijden en een selectie voedingsproducten (van aperitieven over wijnen tot sandwiches en salades) online bestellen en thuis laten leveren door fietskoeriers van Deliveroo. Voorlopig blijft het initiatief wel beperkt tot vijf testwinkels: die van Ukkel, Elsene, Sint-Gillis, Sint-Lambrechts-Woluwe en Kraainem.

 

Volgens de collega’s van Franchising Belgium hangt aan de dienst wel een meerprijs: in de webshop zouden de gerechten zo’n 10% duurder geprijsd zijn dan in de winkel, terwijl er ook nog eens verzendkosten worden aangerekend (4,50 euro voor een aankoop tot 15 euro, 2,50 euro vanaf 15 euro).

 

Delitraiteur, dat deel uitmaakt van de Louis Delhaize Group, ontstond in 1990 en telt 36 vestigingen, waarvan er 31 worden gerund door franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.