Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

Delitraiteur test e-commerce met Deliveroo

‘Convenience foodstore’ Delitraiteur zet zijn eerste stapjes in de e-commerce. Voor de levering gaat de franchiseketen in zee met fietskoerierdienst Deliveroo.

Vijf testwinkels

Vanaf 21 november kunnen klanten van Delitraiteur in de Brusselse regio panklare maaltijden en een selectie voedingsproducten (van aperitieven over wijnen tot sandwiches en salades) online bestellen en thuis laten leveren door fietskoeriers van Deliveroo. Voorlopig blijft het initiatief wel beperkt tot vijf testwinkels: die van Ukkel, Elsene, Sint-Gillis, Sint-Lambrechts-Woluwe en Kraainem.

 

Volgens de collega’s van Franchising Belgium hangt aan de dienst wel een meerprijs: in de webshop zouden de gerechten zo’n 10% duurder geprijsd zijn dan in de winkel, terwijl er ook nog eens verzendkosten worden aangerekend (4,50 euro voor een aankoop tot 15 euro, 2,50 euro vanaf 15 euro).

 

Delitraiteur, dat deel uitmaakt van de Louis Delhaize Group, ontstond in 1990 en telt 36 vestigingen, waarvan er 31 worden gerund door franchisenemers.