Deliveroo denkt aan eigen keukens | RetailDetail

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Maaltijdbezorger Deliveroo wil in de toekomst eigen keukens inrichten op plaatsen waar veel vraag is naar levering aan huis, maar waar weinig restaurants beschikbaar zijn. Begin volgend jaar zal de bezorger al uitbreiden naar twee nieuwe steden.

Enkel fietskoeriers

Momenteel is Deliveroo enkel te vinden in Gent, Antwerpen en Brussel, maar begin 2017 moeten daar een Waalse en een Vlaamse stad bijkomen. Het doel is om binnen tien jaar aanwezig te zijn in elke stad met minstens 80.000 bewoners.

 

Om te voldoen aan de vraag in steden met weinig deelnemende restaurants, wil Deliveroo eigen keukens opstarten. “Deliveroo is daar in verschillende steden mee bezig: wij gaan keukens bouwen in containers of gesloten restaurants, speciaal voor de aflever­maaltijden. Het idee is om die keukens in te richten op plekken waar wel vraag is naar maaltijden, maar waar te weinig restaurants zijn. Wij kunnen dat gat dan dichten”, zegt algemeen directeur Mathieu De Lophem.

 

Deliveroo werkt in België nu samen met 700 restaurants en heeft 1.100 koeriers in dienst, het merendeel studenten die zelf hun werktijden invullen. De Lophem is overigens niet van plan om ook in België scooters en elektrische fietsen in te zetten: “Wij beperken onze leveringen tot een straal van 2,5 kilometer van het restaurant, maar in de praktijk ligt het gemiddelde rond één kilometer. Dan is de fiets altijd sneller, omdat je geen helm moet opzetten, bijvoorbeeld. Wij vinden dat een fiets ook meer vriendelijkheid uitstraalt bij de klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.