Deliveroo denkt aan eigen keukens | RetailDetail

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Deliveroo denkt aan eigen keukens

Maaltijdbezorger Deliveroo wil in de toekomst eigen keukens inrichten op plaatsen waar veel vraag is naar levering aan huis, maar waar weinig restaurants beschikbaar zijn. Begin volgend jaar zal de bezorger al uitbreiden naar twee nieuwe steden.

Enkel fietskoeriers

Momenteel is Deliveroo enkel te vinden in Gent, Antwerpen en Brussel, maar begin 2017 moeten daar een Waalse en een Vlaamse stad bijkomen. Het doel is om binnen tien jaar aanwezig te zijn in elke stad met minstens 80.000 bewoners.

 

Om te voldoen aan de vraag in steden met weinig deelnemende restaurants, wil Deliveroo eigen keukens opstarten. “Deliveroo is daar in verschillende steden mee bezig: wij gaan keukens bouwen in containers of gesloten restaurants, speciaal voor de aflever­maaltijden. Het idee is om die keukens in te richten op plekken waar wel vraag is naar maaltijden, maar waar te weinig restaurants zijn. Wij kunnen dat gat dan dichten”, zegt algemeen directeur Mathieu De Lophem.

 

Deliveroo werkt in België nu samen met 700 restaurants en heeft 1.100 koeriers in dienst, het merendeel studenten die zelf hun werktijden invullen. De Lophem is overigens niet van plan om ook in België scooters en elektrische fietsen in te zetten: “Wij beperken onze leveringen tot een straal van 2,5 kilometer van het restaurant, maar in de praktijk ligt het gemiddelde rond één kilometer. Dan is de fiets altijd sneller, omdat je geen helm moet opzetten, bijvoorbeeld. Wij vinden dat een fiets ook meer vriendelijkheid uitstraalt bij de klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.