Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank | RetailDetail

Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank

Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank

Bezorgdienst Deliveroo stapt in het thuisbezorgen van dranken en gaat in Londen merkdranken van Diageo bij de klant afleveren. Vorige zomer begon Deliveroo al met maaltijdbezorging in de Engelse hoofdstad.

Drank bij de maaltijd

Onder meer wodka, gin, whisky en rum van merken als Johnnie Walker, Smirnoff, Gordon’s, Tanqueray, Captain Morgan en J&B - allen van het Britse drankenconcern Diageo - worden bij de klant afgezet. Deze kan de dranken bestellen via een app van Diageo en de site van Deliveroo. De dienst neemt de bestelling vervolgens mee met de overige bestellingen voor maaltijden.

 

De bezorgservice die in de Engelse hoofdstad nu ruim een jaar lang maaltijden van kwaliteitsrestaurants bezorgt, heeft al enige tijd plannen om verder Europa in te gaan. Na Londen, waar Deliveroo nu aan ruim 100.000 klanten levert, maken ook andere grote steden in het Verenigd Koninkrijk en in Europa kans op bezorging aan huis. Verder staat een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië op de planning.

 

De aanzet voor de uitbreiding van de maaltijdkoerier werd vorig jaar gegeven door een kapitaalinjectie van 275 miljoen van de investeringsmaatschappijen Greenoaks Capital en Index Ventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.