Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank | RetailDetail

Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank

Deliveroo stapt in thuisbezorgen van drank

Bezorgdienst Deliveroo stapt in het thuisbezorgen van dranken en gaat in Londen merkdranken van Diageo bij de klant afleveren. Vorige zomer begon Deliveroo al met maaltijdbezorging in de Engelse hoofdstad.

Drank bij de maaltijd

Onder meer wodka, gin, whisky en rum van merken als Johnnie Walker, Smirnoff, Gordon’s, Tanqueray, Captain Morgan en J&B - allen van het Britse drankenconcern Diageo - worden bij de klant afgezet. Deze kan de dranken bestellen via een app van Diageo en de site van Deliveroo. De dienst neemt de bestelling vervolgens mee met de overige bestellingen voor maaltijden.

 

De bezorgservice die in de Engelse hoofdstad nu ruim een jaar lang maaltijden van kwaliteitsrestaurants bezorgt, heeft al enige tijd plannen om verder Europa in te gaan. Na Londen, waar Deliveroo nu aan ruim 100.000 klanten levert, maken ook andere grote steden in het Verenigd Koninkrijk en in Europa kans op bezorging aan huis. Verder staat een uitrol naar het Midden-Oosten en Azië op de planning.

 

De aanzet voor de uitbreiding van de maaltijdkoerier werd vorig jaar gegeven door een kapitaalinjectie van 275 miljoen van de investeringsmaatschappijen Greenoaks Capital en Index Ventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.