Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

De duurzame supermarktketen Marqt heeft binnenkort drie winkels in de hoofdstad. In de Haarlemmerstraat, vlakbij het Amsterdamse Centraal Station, opent binnenkort het derde filiaal. De exacte openingsdatum is nog niet bekend, maar op Facebook staan foto's van de winkelpui met de tekst: "Hier opent Marqt."

Expansiedrift

Daarmee is de expansiehonger van de keten echter nog niet gestild. In juni maakte Marqt al bekend dankzij een investering van AB InBev-vehikel Verlinvest van vier naar twintig vestigingen te willen groeien. De Amsterdamse vestiging wordt de vijfde Marqt, terwijl dit jaar nog openingen gepland staan in Amstelveen en Rotterdam.

 

Op de eigen website staat dat de keten op zoek is naar nieuwe winkellocaties in Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Marqt zoekt er karakteristieke panden met een winkeloppervlakte tussen de 600 en 1000 m², die voor auto's én fietsers goed bereikbaar zijn.

 

Duurzame supermarkten

Marqt is een biologische supermarktketen met vestigingen in Den Haag, Haarlem en Amsterdam. De keten werd in 2008 opgericht en steunt op een intensieve samenwerking met regionale leveranciers, die elk – zoals op een echte markt – een eigen standje hebben in de Marqt-vestigingen.

 

Opmerkelijk: klanten kunnen niet met cash geld betalen bij Marqt: alleen PIN, Chip en kredietkaarten worden geaccepteerd. Zo hoopt de keten de wachttijden aan de kassa te verminderen en de veiligheid te verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top