Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

De duurzame supermarktketen Marqt heeft binnenkort drie winkels in de hoofdstad. In de Haarlemmerstraat, vlakbij het Amsterdamse Centraal Station, opent binnenkort het derde filiaal. De exacte openingsdatum is nog niet bekend, maar op Facebook staan foto's van de winkelpui met de tekst: "Hier opent Marqt."

Expansiedrift

Daarmee is de expansiehonger van de keten echter nog niet gestild. In juni maakte Marqt al bekend dankzij een investering van AB InBev-vehikel Verlinvest van vier naar twintig vestigingen te willen groeien. De Amsterdamse vestiging wordt de vijfde Marqt, terwijl dit jaar nog openingen gepland staan in Amstelveen en Rotterdam.

 

Op de eigen website staat dat de keten op zoek is naar nieuwe winkellocaties in Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Marqt zoekt er karakteristieke panden met een winkeloppervlakte tussen de 600 en 1000 m², die voor auto's én fietsers goed bereikbaar zijn.

 

Duurzame supermarkten

Marqt is een biologische supermarktketen met vestigingen in Den Haag, Haarlem en Amsterdam. De keten werd in 2008 opgericht en steunt op een intensieve samenwerking met regionale leveranciers, die elk – zoals op een echte markt – een eigen standje hebben in de Marqt-vestigingen.

 

Opmerkelijk: klanten kunnen niet met cash geld betalen bij Marqt: alleen PIN, Chip en kredietkaarten worden geaccepteerd. Zo hoopt de keten de wachttijden aan de kassa te verminderen en de veiligheid te verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top