Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt | RetailDetail

Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

Derde Amsterdamse filiaal voor Marqt

De duurzame supermarktketen Marqt heeft binnenkort drie winkels in de hoofdstad. In de Haarlemmerstraat, vlakbij het Amsterdamse Centraal Station, opent binnenkort het derde filiaal. De exacte openingsdatum is nog niet bekend, maar op Facebook staan foto's van de winkelpui met de tekst: "Hier opent Marqt."

Expansiedrift

Daarmee is de expansiehonger van de keten echter nog niet gestild. In juni maakte Marqt al bekend dankzij een investering van AB InBev-vehikel Verlinvest van vier naar twintig vestigingen te willen groeien. De Amsterdamse vestiging wordt de vijfde Marqt, terwijl dit jaar nog openingen gepland staan in Amstelveen en Rotterdam.

 

Op de eigen website staat dat de keten op zoek is naar nieuwe winkellocaties in Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Marqt zoekt er karakteristieke panden met een winkeloppervlakte tussen de 600 en 1000 m², die voor auto's én fietsers goed bereikbaar zijn.

 

Duurzame supermarkten

Marqt is een biologische supermarktketen met vestigingen in Den Haag, Haarlem en Amsterdam. De keten werd in 2008 opgericht en steunt op een intensieve samenwerking met regionale leveranciers, die elk – zoals op een echte markt – een eigen standje hebben in de Marqt-vestigingen.

 

Opmerkelijk: klanten kunnen niet met cash geld betalen bij Marqt: alleen PIN, Chip en kredietkaarten worden geaccepteerd. Zo hoopt de keten de wachttijden aan de kassa te verminderen en de veiligheid te verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.