Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant | RetailDetail

Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant

Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant

Vanochtend opende Jumbo in Veghel zijn derde Foodmarkt. Met een oppervlakte van 3600 m² zit deze qua grootte in tussen die van Breda (6000m²) en Amsterdam (2600m²), maar de nieuwe Foodmarkt bevat ook enkele nieuwe elementen.

Opleidingscentrum en pick-up point

Uniek aan de Jumbo Foodmarkt in Veghel is onder andere het opleidingscentrum dat aan deze Foodmarkt is verbonden. De winkel is immers gevestigd in dezelfde gemeente als het hoofdkwartier van Jumbo. "Voor de medewerkers bieden de opleidingen een mooie gelegenheid voor persoonlijke ontwikkeling", zegt filiaalmanager Michael Klaassen. "De opleidingen worden verzorgd door ervaren vakmensen, die precies weten hoe het er bij Jumbo aan toegaat."

 

Klanten die online bestellen, kunnen hun boodschappen bovendien ophalen bij een speciaal drive-through pick-up point naast de winkel. Daarmee is deze Veghelse winkel de eerste Foodmarkt die ook de online klant bedient. Foodmarkt is nu eenmaal beleving, en die moet je in de winkel vinden. Wellicht is het daarom dat Jumbo tot vandaag nog geen pick-up points aan de eerste twee Foodmarkt-winkels heeft toegevoegd.

 

Dat dit hier nu wel gebeurt, is om de wensen van de online klant te testen. Maar het heeft er ook mee te maken dat verenigingen, instellingen en bedrijven, zoals sportclubs of kinderdagverblijven, zo snel en efficiënt hun online bestelde grootverpakkingen kunnen ophalen.

 

Als het aan Jumbo ligt, zijn de particuliere klanten die in de auto blijven zitten tot de boodschappen in de kofferbak worden geplaatst in de minderheid. Want de winkel moet de show stelen, meent algemeen directeur Frits van Eerd. "Dit is geen supermarkt, maar een foodexperience", zei hij vanochtend bij de opening van de nieuwe Foodmarkt. "Klanten kunnen hier niet alleen boodschappen doen, maar ook ontbijten, lunchen en dineren. Met deze winkel vol beleving willen we laten zien dat lekker en gezond eten beter, anders en goedkoper kan."

 

"Geen supermarkt, maar een foodexperience"

In de basis is deze Foodmarkt eenzelfde soort winkel - op ook een enigszins vergelijkbare locatie - als de twee eerste edities, die evenwel op andere vloeroppervlakken zijn ontworpen. In verschillende keukens koken koks en vakspecialisten dagelijks verschillende maaltijden, maaltijdcomponenten, salades en fruitsappen. In het kader van "eat it, make it, take it" kunnen klanten zelf kiezen of ze de maaltijd ter plaatse opeten in het Foodmarkt Café of thuis. Ook kunnen ze de ingrediënten kopen en het gerecht thuis zelf maken.

 

Het assortiment bestaat zoveel mogelijk uit seizoens- en streekproducten. Zo kunnen de klanten brood en gebak kopen van de in Veghel beroemde Bakkerij Van Leur en heeft de groente- en fruitafdeling net als in andere Foodmarkten streekproducten, die via Willem & Drees zijn aangeleverd. Notensilo's waarmee de klant zelf een notenmelange kan samenstellen, vers bereid brood, vis op ijs en een selectie glutenvrije, biologische en vegetarische producten dragen ook bij tot de beleving die Jumbo de klant graag wil bieden.

 

De Veghelse Jumbo Foodmarkt is de 581e winkel onder de Jumbovlag in Nederland. Het is ook een duurzame winkel. Zo stroomt het warme water van een naastgelegen fabriek onder de Foodmarkt door, en functioneert dat zo als een soort vloerverwarming. Ook is de winkel helemaal voorzien van LED-verlichting.

 

De winkel is zeven dagen per week geopend, van acht uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Met uitzondering van de zondag: dan opent de Foodmarkt een uurtje later en sluit de winkel een uur eerder haar deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.