Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant | RetailDetail

Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant

Derde Jumbo Foodmarkt bedient ook de online klant

Vanochtend opende Jumbo in Veghel zijn derde Foodmarkt. Met een oppervlakte van 3600 m² zit deze qua grootte in tussen die van Breda (6000m²) en Amsterdam (2600m²), maar de nieuwe Foodmarkt bevat ook enkele nieuwe elementen.

Opleidingscentrum en pick-up point

Uniek aan de Jumbo Foodmarkt in Veghel is onder andere het opleidingscentrum dat aan deze Foodmarkt is verbonden. De winkel is immers gevestigd in dezelfde gemeente als het hoofdkwartier van Jumbo. "Voor de medewerkers bieden de opleidingen een mooie gelegenheid voor persoonlijke ontwikkeling", zegt filiaalmanager Michael Klaassen. "De opleidingen worden verzorgd door ervaren vakmensen, die precies weten hoe het er bij Jumbo aan toegaat."

 

Klanten die online bestellen, kunnen hun boodschappen bovendien ophalen bij een speciaal drive-through pick-up point naast de winkel. Daarmee is deze Veghelse winkel de eerste Foodmarkt die ook de online klant bedient. Foodmarkt is nu eenmaal beleving, en die moet je in de winkel vinden. Wellicht is het daarom dat Jumbo tot vandaag nog geen pick-up points aan de eerste twee Foodmarkt-winkels heeft toegevoegd.

 

Dat dit hier nu wel gebeurt, is om de wensen van de online klant te testen. Maar het heeft er ook mee te maken dat verenigingen, instellingen en bedrijven, zoals sportclubs of kinderdagverblijven, zo snel en efficiënt hun online bestelde grootverpakkingen kunnen ophalen.

 

Als het aan Jumbo ligt, zijn de particuliere klanten die in de auto blijven zitten tot de boodschappen in de kofferbak worden geplaatst in de minderheid. Want de winkel moet de show stelen, meent algemeen directeur Frits van Eerd. "Dit is geen supermarkt, maar een foodexperience", zei hij vanochtend bij de opening van de nieuwe Foodmarkt. "Klanten kunnen hier niet alleen boodschappen doen, maar ook ontbijten, lunchen en dineren. Met deze winkel vol beleving willen we laten zien dat lekker en gezond eten beter, anders en goedkoper kan."

 

"Geen supermarkt, maar een foodexperience"

In de basis is deze Foodmarkt eenzelfde soort winkel - op ook een enigszins vergelijkbare locatie - als de twee eerste edities, die evenwel op andere vloeroppervlakken zijn ontworpen. In verschillende keukens koken koks en vakspecialisten dagelijks verschillende maaltijden, maaltijdcomponenten, salades en fruitsappen. In het kader van "eat it, make it, take it" kunnen klanten zelf kiezen of ze de maaltijd ter plaatse opeten in het Foodmarkt Café of thuis. Ook kunnen ze de ingrediënten kopen en het gerecht thuis zelf maken.

 

Het assortiment bestaat zoveel mogelijk uit seizoens- en streekproducten. Zo kunnen de klanten brood en gebak kopen van de in Veghel beroemde Bakkerij Van Leur en heeft de groente- en fruitafdeling net als in andere Foodmarkten streekproducten, die via Willem & Drees zijn aangeleverd. Notensilo's waarmee de klant zelf een notenmelange kan samenstellen, vers bereid brood, vis op ijs en een selectie glutenvrije, biologische en vegetarische producten dragen ook bij tot de beleving die Jumbo de klant graag wil bieden.

 

De Veghelse Jumbo Foodmarkt is de 581e winkel onder de Jumbovlag in Nederland. Het is ook een duurzame winkel. Zo stroomt het warme water van een naastgelegen fabriek onder de Foodmarkt door, en functioneert dat zo als een soort vloerverwarming. Ook is de winkel helemaal voorzien van LED-verlichting.

 

De winkel is zeven dagen per week geopend, van acht uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Met uitzondering van de zondag: dan opent de Foodmarkt een uurtje later en sluit de winkel een uur eerder haar deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.