Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal | RetailDetail

Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal

Derde meer bestellingen voor Just Eat in derde kwartaal

In het derde kwartaal heeft maaltijdbezorger Just Eat 34% meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. In totaal werden er in het derde kwartaal 33,3 miljoen bestellingen geplaatst.

Blijven investeren in technologie

“Just Eat kende opnieuw een sterke periode van groei. Terwijl we blijven investeren in technologie en marketing en we de voordelen ervan beginnen te zien in onze markten, blijven we ook focussen op het leveren van de best mogelijke service voor onze restaurants en klanten”, aldus David Buttress, CEO van Just Eat.

 

Een groot aantal van de bestellingen bij Just Eat worden momenteel al via een mobiel toestel gedaan: zo werd 80% van de Britse bestellingen via een mobiel apparaat gedaan, waarvan 46% via de app van Just Eat. In het Verenigde Koninkrijk steeg het aantal bestellingen trouwens met 28 procent ten opzichte van een jaar eerder.

 

Just Eat heeft zich een tijdje geleden teruggetrokken uit België en Nederland. Die activiteiten werden overgenomen door Takeaway.com. Langs de andere kant ging Just Eat dan weer aan de haal met de Britse activiteiten van Takeaway.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.