Detailresult trekt sneller de portemonnee open

Detailresult trekt sneller de portemonnee open

DekaMarkt, Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden gaan leveranciers sneller betalen. In ruil daarvoor krijgen de formules van Detailresult aantrekkelijkere betalingsvoorwaarden, wat meestal concreet neerkomt op korting op het te betalen bedrag. De supermarktketen Plus maakte al eerder een dergelijke afspraak met leveranciers.

Flexibele betaling, groter rendement

Het systeem van de flexibele betaling is bedacht door Flinger. Leveranciers krijgen toegang tot een platform of marktplaats, waarop ze kunnen zien welke afnemers bereid zijn openstaande facturen direct te betalen tegen voordeliger voorwaarden.

 

Voor beide partijen levert het systeem een win-winsituatie op. Leveranciers krijgen zo meer grip op hun cashflow en verminderen er hun werkkapitaal mee, wat de afhankelijkheid van banken verkleint. Supermarkten krijgen op hun beurt korting door de snelle betaling en dat levert de supermarkten zonder risico een groter rendement op dan bij banken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top