Detailresult trekt sneller de portemonnee open | RetailDetail

Detailresult trekt sneller de portemonnee open

Detailresult trekt sneller de portemonnee open

DekaMarkt, Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden gaan leveranciers sneller betalen. In ruil daarvoor krijgen de formules van Detailresult aantrekkelijkere betalingsvoorwaarden, wat meestal concreet neerkomt op korting op het te betalen bedrag. De supermarktketen Plus maakte al eerder een dergelijke afspraak met leveranciers.

Flexibele betaling, groter rendement

Het systeem van de flexibele betaling is bedacht door Flinger. Leveranciers krijgen toegang tot een platform of marktplaats, waarop ze kunnen zien welke afnemers bereid zijn openstaande facturen direct te betalen tegen voordeliger voorwaarden.

 

Voor beide partijen levert het systeem een win-winsituatie op. Leveranciers krijgen zo meer grip op hun cashflow en verminderen er hun werkkapitaal mee, wat de afhankelijkheid van banken verkleint. Supermarkten krijgen op hun beurt korting door de snelle betaling en dat levert de supermarkten zonder risico een groter rendement op dan bij banken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.