Devos & Lemmens, Aïki, Liebig en Royco in de etalage

Devos & Lemmens, Aïki, Liebig en Royco in de etalage

Devos & Lemmens, Aïki, Liebig en Royco in de etalage

Investeringsfonds CVC Capital Partners overweegt de verkoop van zijn Belgische dochter, voedingsgroep Continental Foods. De maker van Devos & Lemmens-sauzen, Aïki-noedels en soepen van Liebig en Royco wordt gewaardeerd op minstens 600 miljoen euro.

Focus op eigen merken werkt

Volgens financieel persbureau Bloomberg is het fonds op zoek naar een koper voor Contintental Foods, dat behalve een hoofdkantoor en een grote fabriek in Puurs (bij Antwerpen) ook nog actief is in Frankrijk, Duitsland, Finland en Zweden. CVC kocht Continental Foods in 2013 van de Campbell Soup Group en investeerde sindsdien meer dan dertig miljoen euro in de modernisering van het bedrijf. Met succes, want Continental Foods zag zijn omzet vorig jaar stijgen tot 405 miljoen euro.

 

Onder CEO Xavier Belison ging het bedrijf minder focussen op de productie van goedkopere huismerken voor supermarkten en koos de groep, met een duizendtal werknemers, resoluut voor eigen labels. Bij de overname in 2013 vertegenwoordigden de huismerken nog 15% van de omzet, vandaag is dat nog maar 5%. Met eigen merken valt nu eenmaal meer winst te maken: in vier jaar tijd steeg de operationele kasstroom van 50 miljoen naar 81 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.