Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen | RetailDetail

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen
Foto's RetailDetail

Gemak, gezondheid en smaak: dat zijn de drie assen voor productontwikkeling bij Delhaize. De retailer presenteerde deze week een vijftigtal primeurs aan zijn winkelmanagers en zelfstandige uitbaters.

 

E-nummervrij

Het assortiment is bij Delhaize voortdurend in beweging: nieuwe producten moeten consumenten het leven makkelijker maken, helpen om gezonder te leven, en uiteraard ook lekker zijn. Tijdens de Product Discovery Days konden medewerkers kennismaken met de innovaties voor de komende maanden. Ook RetailDetail mocht komen proeven. Een kleine greep uit het aanbod.

 

Het compleet vernieuwde Gouda-assortiment zit in een nieuwe verpakking, maar is vooral ook helemaal vrij van kleurstoffen (caroteen) en bewaarmiddelen en gemaakt van 100% weidemelk (wat inhoudt dat koeien 120 dagen per jaar voor minstens 6 uur per dag in de weide lopen). Delhaize is naar eigen zeggen de eerste retailer op de Belgische markt met een volledig ‘clean label’ Gouda-aanbod. Nog een opvallende nieuwkomer in het kaasrayon is Zoë & Zazu, een Zwitsers gerijpt biologisch geitenkaasje met een driehoekige vorm in een voor het kaasschap wel erg onconventionele verpakking: namelijk een kleurrijk driehoekig kartonnen doosje. Lekker, dat ook.

 

Synergie met Albert Heijn

Dat geitenkaasje werd opgepikt via de collega’s van Albert Heijn, vernemen we. Want hoewel Delhaize graag en vaak samenwerkt met lokale (ook artisanale) producenten, gaat het bedrijf synergie met AH niet uit de weg, en dat was op wel meer stands te merken. Zo maakt Koninklijke Vezet zijn grote entree in België. Het honderdjarige bedrijf is al veertig jaar hofleverancier bij Albert Heijn en levert vanaf nu ook aan Delhaize een ruim assortiment verse fruitsalades, maaltijdsalades en wokgroenten.

 

Nog in het saladedepartmenent verschijnen hippe buddah bowls. Het Food of the World gamma exotische maaltijden krijgt er een aanbod maaltijdcomponenten bij, zodat shoppers kunnen combineren. Konden ons ook bekoren: de vers geperste sappen en limonades, in nieuwe flesjes en met nieuwe recepten.

 

Niet verwonderlijk in deze tijden zet Delhaize sterk in op vegetarische en veganistische producten. Veggie kebab en vegetarische barbecue-producten van Greenway bijvoorbeeld, of vegetarische zeesticks (een leuk alternatief voor fishsticks) en zeewierballetjes. Voor zoetekauwen zijn er vegan snacks van Nats: raw food, glutenvrij, zonder geraffineerde suikers, en vol gezonde ingrediënten als kokos, dadels en amandelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.