Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen | RetailDetail

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen

Deze innovaties verschijnen bij Delhaize in de schappen
Foto's RetailDetail

Gemak, gezondheid en smaak: dat zijn de drie assen voor productontwikkeling bij Delhaize. De retailer presenteerde deze week een vijftigtal primeurs aan zijn winkelmanagers en zelfstandige uitbaters.

 

E-nummervrij

Het assortiment is bij Delhaize voortdurend in beweging: nieuwe producten moeten consumenten het leven makkelijker maken, helpen om gezonder te leven, en uiteraard ook lekker zijn. Tijdens de Product Discovery Days konden medewerkers kennismaken met de innovaties voor de komende maanden. Ook RetailDetail mocht komen proeven. Een kleine greep uit het aanbod.

 

Het compleet vernieuwde Gouda-assortiment zit in een nieuwe verpakking, maar is vooral ook helemaal vrij van kleurstoffen (caroteen) en bewaarmiddelen en gemaakt van 100% weidemelk (wat inhoudt dat koeien 120 dagen per jaar voor minstens 6 uur per dag in de weide lopen). Delhaize is naar eigen zeggen de eerste retailer op de Belgische markt met een volledig ‘clean label’ Gouda-aanbod. Nog een opvallende nieuwkomer in het kaasrayon is Zoë & Zazu, een Zwitsers gerijpt biologisch geitenkaasje met een driehoekige vorm in een voor het kaasschap wel erg onconventionele verpakking: namelijk een kleurrijk driehoekig kartonnen doosje. Lekker, dat ook.

 

Synergie met Albert Heijn

Dat geitenkaasje werd opgepikt via de collega’s van Albert Heijn, vernemen we. Want hoewel Delhaize graag en vaak samenwerkt met lokale (ook artisanale) producenten, gaat het bedrijf synergie met AH niet uit de weg, en dat was op wel meer stands te merken. Zo maakt Koninklijke Vezet zijn grote entree in België. Het honderdjarige bedrijf is al veertig jaar hofleverancier bij Albert Heijn en levert vanaf nu ook aan Delhaize een ruim assortiment verse fruitsalades, maaltijdsalades en wokgroenten.

 

Nog in het saladedepartmenent verschijnen hippe buddah bowls. Het Food of the World gamma exotische maaltijden krijgt er een aanbod maaltijdcomponenten bij, zodat shoppers kunnen combineren. Konden ons ook bekoren: de vers geperste sappen en limonades, in nieuwe flesjes en met nieuwe recepten.

 

Niet verwonderlijk in deze tijden zet Delhaize sterk in op vegetarische en veganistische producten. Veggie kebab en vegetarische barbecue-producten van Greenway bijvoorbeeld, of vegetarische zeesticks (een leuk alternatief voor fishsticks) en zeewierballetjes. Voor zoetekauwen zijn er vegan snacks van Nats: raw food, glutenvrij, zonder geraffineerde suikers, en vol gezonde ingrediënten als kokos, dadels en amandelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.