Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan | RetailDetail

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

De Portugese webshop goodafter.com verkoopt voedingsproducten die dichtbij of zelfs voorbij hun "tenminste houdbaar tot"-datum zijn, aan kortingen tot -70%. 

Bewustmakingscampagne

De lancering van de online supermarkt kadert in een campagne rond voedselverspilling. Het initiatief wil consumenten bewust maken van het verschil tussen de THT-datum en TGT-datum. Een THT-datum is immers een adviesdatum voor producten die niet zo snel bederven en die soms nog tot jaren later veilig geconsumeerd kunnen worden. Zo dient de webshop een driedubbel doel: voedselverlies vermijden, mensen bewust maken van de betekenis van houdbaarheidsdata en gezinnen de kans geven om te besparen op hun voedingsaankopen. 

 

Goodafter.com verkoopt houdbare voedingsproducten zoals conserven, snoepgoed, pasta of dranken, maar ook niet-voedingsproducten met een THT-datum, zoals shampoo of schoonmaakartikelen. De producten worden binnen de 24 uur geleverd in Portugal en Spanje.

 

Fabrikanten, waaronder ook bekende merken, beleveren de winkel rechtstreeks. De online supermarkt werd vergund door de Portugese voedselveiligheidsautoriteit. De initiatiefnemers stellen dat ze in de toekomst ook fysieke winkelpunten willen openen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.