Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan | RetailDetail

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

Deze online supermarkt pakt voedselverlies aan

De Portugese webshop goodafter.com verkoopt voedingsproducten die dichtbij of zelfs voorbij hun "tenminste houdbaar tot"-datum zijn, aan kortingen tot -70%. 

Bewustmakingscampagne

De lancering van de online supermarkt kadert in een campagne rond voedselverspilling. Het initiatief wil consumenten bewust maken van het verschil tussen de THT-datum en TGT-datum. Een THT-datum is immers een adviesdatum voor producten die niet zo snel bederven en die soms nog tot jaren later veilig geconsumeerd kunnen worden. Zo dient de webshop een driedubbel doel: voedselverlies vermijden, mensen bewust maken van de betekenis van houdbaarheidsdata en gezinnen de kans geven om te besparen op hun voedingsaankopen. 

 

Goodafter.com verkoopt houdbare voedingsproducten zoals conserven, snoepgoed, pasta of dranken, maar ook niet-voedingsproducten met een THT-datum, zoals shampoo of schoonmaakartikelen. De producten worden binnen de 24 uur geleverd in Portugal en Spanje.

 

Fabrikanten, waaronder ook bekende merken, beleveren de winkel rechtstreeks. De online supermarkt werd vergund door de Portugese voedselveiligheidsautoriteit. De initiatiefnemers stellen dat ze in de toekomst ook fysieke winkelpunten willen openen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.