Diëtisten geven advies in supermarkten tijdens Dag van de Diëtist | RetailDetail

Diëtisten geven advies in supermarkten tijdens Dag van de Diëtist

Diëtisten geven advies in supermarkten tijdens Dag van de Diëtist

Op zaterdag 19 september zullen er diëtisten aanwezig zijn in 158 supermarkten doorheen Nederland. Die gaan klanten helpen bij het maken van gezonde keuzes, maar ook bij het begrijpen van etiketten op producten.

Bij vrijwel alle grote ketens

De diëtisten zullen zaterdag tussen 9u en 15u aanwezig zijn bij supermarkten van vrijwel alle grote ketens. Ze zullen advies geven op basis van de mogelijke aankopen van de klant. Het Voedingscentrum heeft bovendien een folder samengesteld met webpagina's waar consumenten meer informatie kunnen vinden over het lezen van etiketten in supermarkten.


De Dag van Diëtist is een initiatief van Het Vinkje, in samenwerking met het Voedingscentrum en de Nederlandse Vereniging van Diëtisten. Het Vinkje is een voedselkeuzelogo dat klanten moet helpen bij het maken van gezonde keuzes. Het logo bestaat in twee vormen: een blauw en een groen vink-pictogram.


Het groene logo is te vinden op gezonde producten en duidt het product aan dat in die groep de beste keuze is. Het blauwe vinkje is dan weer te vinden op de meer ongezonde producten en geeft daar de betere keuze aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.