Dick Boer wil blijven groeien in Verenigde Staten | RetailDetail

Dick Boer wil blijven groeien in Verenigde Staten

Dick Boer wil blijven groeien in Verenigde Staten

Dick Boer wil ook na de fusie van Ahold en Delhaize in de Verenigde Staten blijven groeien. Daarvoor kijkt hij vooral naar de staten waar de Belgisch-Nederlandse combinatie al een aanzienlijk marktaandeel heeft en minder naar nieuwe staten.

Geen afsplitsing Amerikaans deel

“Ik vind het veel belangrijker om te kijken naar ons marktaandeel in de staten waar we zitten. Dat willen we uitbreiden. We zitten aan de oostkust en willen in die staten de dominante nummer één of twee posities hebben”, zegt hij tijdens een interview met het FD. Dat wil niet zeggen dat Boer geen mogelijkheden ziet aan de westkust van de Verenigde Staten, maar momenteel ziet hij nog vooral groeimogelijkheden aan de oostkust.

 

Er zal volgens hem ook geen afsplitsing komen van het Amerikaanse deel van het fusiebedrijf, zoals door sommige analisten wordt voorspeld. “We hebben de Amerikaanse en Europese organisaties juist meer naar elkaar toegebracht sinds 2006”, aldus Boer. “We moeten samen een heldere strategie neerleggen voor versterking aan beide kanten van de oceaan. Die zijn we nu aan het maken voor de combinatie.”

 

De topman van Ahold ziet wel ruimte voor Europese merken in de Verenigde Staten, omwille van een veranderende markt. “Momenteel wordt veel gesproken over kleinere supermarkten. Daar hebben wij in Europa nou juist erg veel ervaring mee. De lokale merken in de lokale supermarkten zijn voor ons erg van belang. De Amerikanen zijn heel sterk in het benutten van data en loyaliteitsprogramma’s. Daar kunnen we wereldwijd iets mee.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.