Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Picard test in Parijs een snackbarconcept uit waarbij de Franse diepvriesketen mikt op gehaaste mensen die ter plaatse snel iets warms willen eten. Met succes, want met amper 22 zitplaatsen is de snackbar al goed voor een honderdtal couverts per dag.

99 snacking-referenties

Een kleine maand geleden heropende Picard zijn vestiging aan de rue de Vaugirard in Parijs met een opvallende nieuwigheid: een snackbar met 22 zitjes en 10 magnetronovens. Het idee is al even simpel als geniaal: vooraan in de winkel staan vijf zwarte diepvriezers met 99 snacking-referenties (76 kant-en-klare eenmansgerechten en 23 individuele desserts). Voeg daar nog een dranken- en een koffieautomaat aan toe, en de snackbar is operationeel. Drank en dessert kosten drie euro, de prijzen van de gerechtjes beginnen bij twee euro.

 

“Waar het bij snacking op aankomt, is snelheid”, zegt commercieel directeur Philippe Maitre bij de collega’s van Linéaires. “Met een moelleux au chocolat, een van onze sterdesserts, klaar in 35 seconden en een eenmansgerecht opgewarmd in de magnetron heb je een warme maaltijd in vijf minuutjes vanaf vijf euro.” Met succes, want met amper 22 zitplaatsen krijgt de snackbar intussen dagelijks een honderdtal gasten over de vloer. Circa 70% van de omzet wordt ’s middags gerealiseerd.

 

Buurtwinkel

Al geeft Philippe Maitre toe dat “elke diepvriezer hier meer omzet genereert dan dezelfde oppervlakte ingenomen door de snackbar. Maar het is onze bedoeling om meer leven te brengen in onze verkooppunten. Picard is geen grootdistributeur, maar een buurtwinkel.”

 

Op 12 december krijgt ook de vestiging van Levallois een snackbar met restauratieruimte en zelfs een terras van 100 m². Of en, zo ja, hoe snel Picard het concept ook zal uitrollen naar zijn andere vestigingen in Frankrijk en daarbuiten, zal afhangen van het succes van beide pilootprojecten.