Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Diepvriesketen Picard test snackbarconcept

Picard test in Parijs een snackbarconcept uit waarbij de Franse diepvriesketen mikt op gehaaste mensen die ter plaatse snel iets warms willen eten. Met succes, want met amper 22 zitplaatsen is de snackbar al goed voor een honderdtal couverts per dag.

99 snacking-referenties

Een kleine maand geleden heropende Picard zijn vestiging aan de rue de Vaugirard in Parijs met een opvallende nieuwigheid: een snackbar met 22 zitjes en 10 magnetronovens. Het idee is al even simpel als geniaal: vooraan in de winkel staan vijf zwarte diepvriezers met 99 snacking-referenties (76 kant-en-klare eenmansgerechten en 23 individuele desserts). Voeg daar nog een dranken- en een koffieautomaat aan toe, en de snackbar is operationeel. Drank en dessert kosten drie euro, de prijzen van de gerechtjes beginnen bij twee euro.

 

“Waar het bij snacking op aankomt, is snelheid”, zegt commercieel directeur Philippe Maitre bij de collega’s van Linéaires. “Met een moelleux au chocolat, een van onze sterdesserts, klaar in 35 seconden en een eenmansgerecht opgewarmd in de magnetron heb je een warme maaltijd in vijf minuutjes vanaf vijf euro.” Met succes, want met amper 22 zitplaatsen krijgt de snackbar intussen dagelijks een honderdtal gasten over de vloer. Circa 70% van de omzet wordt ’s middags gerealiseerd.

 

Buurtwinkel

Al geeft Philippe Maitre toe dat “elke diepvriezer hier meer omzet genereert dan dezelfde oppervlakte ingenomen door de snackbar. Maar het is onze bedoeling om meer leven te brengen in onze verkooppunten. Picard is geen grootdistributeur, maar een buurtwinkel.”

 

Op 12 december krijgt ook de vestiging van Levallois een snackbar met restauratieruimte en zelfs een terras van 100 m². Of en, zo ja, hoe snel Picard het concept ook zal uitrollen naar zijn andere vestigingen in Frankrijk en daarbuiten, zal afhangen van het succes van beide pilootprojecten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.