Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Coolblue-stichter Pieter Zwart heeft bekendgemaakt dat hij gaat investeren in een nieuwe webwinkel, die zich gaat focussen op de verkoop van wijn. Zwart zal tevens optreden als adviseur voor Winecast.com, zoals het project zal gaan heten.

Lekkergarantie

Brendan Jansen op de Haar, die aan de basis van het concept stond, heeft zelf al bevestigd dat Pieter Zwart hen zal bijstaan bij de ontwikkeling van Winecast.com: “Pieter investeert en denkt mee. Net als Coolblue zetten we sterk in op customer experience en klantenservice”, zegt Jansen op de Haar.

 

Een onderdeel van die klantenservice is de lekkergarantie. Koop je als klant online een wijn aan die je niet bevalt, dan krijg je gratis en voor niets een nieuwe, want “het leven is te kort om vieze wijn te drinken.”

 

Winecast.com profileert zich als Nederlands bedrijf, maar werkt zeker niet enkel met Nederlandse mensen. De wijnen komen vanzelfsprekend van over de hele wereld, maar ook de sommeliers, schrijvers en andere medewerkers werden globaal gerekruteerd.

 

Maandelijkse wijnselectie

Klanten kunnen ook een smaaktest doen op Winecast.com en zo aangeven welke wijnen ze wel kunnen pruimen. Op basis daarvan kunnen ze kiezen om maandelijks een wijnselectie van zes flessen toegestuurd te krijgen, voor de prijs van 59,95 euro. Voor de levering krijgt de wijnliefhebber nog een bevestiging van het pakket en kan hij het indien nodig nog helemaal wijzigen. “Ze kunnen het pakket desgewenst helemaal aanpassen, dus kiezen voor zes dezelfde witte wijnen in plaats van zes verschillende rode”, aldus Jansen op de Haar.

 

Klanten worden ook gevraagd om wijnen te beoordelen en aan te bevelen. De ‘sterrensommeliers’ van Winecast.com gaan dan met die aanbevelingen aan de slag en passen desgevallend de selectie wijnen aan. Zo zal de wijnselectie steeds meer aangepast worden aan de smaak van de klant. “Bij ons kun je op een makkelijke manier een ontdekkingsreis maken door de wereld van wijn”, stelt Brendan Jansen op de Haar. Proost!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top