Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Coolblue-stichter Pieter Zwart heeft bekendgemaakt dat hij gaat investeren in een nieuwe webwinkel, die zich gaat focussen op de verkoop van wijn. Zwart zal tevens optreden als adviseur voor Winecast.com, zoals het project zal gaan heten.

Lekkergarantie

Brendan Jansen op de Haar, die aan de basis van het concept stond, heeft zelf al bevestigd dat Pieter Zwart hen zal bijstaan bij de ontwikkeling van Winecast.com: “Pieter investeert en denkt mee. Net als Coolblue zetten we sterk in op customer experience en klantenservice”, zegt Jansen op de Haar.

 

Een onderdeel van die klantenservice is de lekkergarantie. Koop je als klant online een wijn aan die je niet bevalt, dan krijg je gratis en voor niets een nieuwe, want “het leven is te kort om vieze wijn te drinken.”

 

Winecast.com profileert zich als Nederlands bedrijf, maar werkt zeker niet enkel met Nederlandse mensen. De wijnen komen vanzelfsprekend van over de hele wereld, maar ook de sommeliers, schrijvers en andere medewerkers werden globaal gerekruteerd.

 

Maandelijkse wijnselectie

Klanten kunnen ook een smaaktest doen op Winecast.com en zo aangeven welke wijnen ze wel kunnen pruimen. Op basis daarvan kunnen ze kiezen om maandelijks een wijnselectie van zes flessen toegestuurd te krijgen, voor de prijs van 59,95 euro. Voor de levering krijgt de wijnliefhebber nog een bevestiging van het pakket en kan hij het indien nodig nog helemaal wijzigen. “Ze kunnen het pakket desgewenst helemaal aanpassen, dus kiezen voor zes dezelfde witte wijnen in plaats van zes verschillende rode”, aldus Jansen op de Haar.

 

Klanten worden ook gevraagd om wijnen te beoordelen en aan te bevelen. De ‘sterrensommeliers’ van Winecast.com gaan dan met die aanbevelingen aan de slag en passen desgevallend de selectie wijnen aan. Zo zal de wijnselectie steeds meer aangepast worden aan de smaak van de klant. “Bij ons kun je op een makkelijke manier een ontdekkingsreis maken door de wereld van wijn”, stelt Brendan Jansen op de Haar. Proost!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top