Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel | RetailDetail

Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Coolblue-stichter Pieter Zwart heeft bekendgemaakt dat hij gaat investeren in een nieuwe webwinkel, die zich gaat focussen op de verkoop van wijn. Zwart zal tevens optreden als adviseur voor Winecast.com, zoals het project zal gaan heten.

Lekkergarantie

Brendan Jansen op de Haar, die aan de basis van het concept stond, heeft zelf al bevestigd dat Pieter Zwart hen zal bijstaan bij de ontwikkeling van Winecast.com: “Pieter investeert en denkt mee. Net als Coolblue zetten we sterk in op customer experience en klantenservice”, zegt Jansen op de Haar.

 

Een onderdeel van die klantenservice is de lekkergarantie. Koop je als klant online een wijn aan die je niet bevalt, dan krijg je gratis en voor niets een nieuwe, want “het leven is te kort om vieze wijn te drinken.”

 

Winecast.com profileert zich als Nederlands bedrijf, maar werkt zeker niet enkel met Nederlandse mensen. De wijnen komen vanzelfsprekend van over de hele wereld, maar ook de sommeliers, schrijvers en andere medewerkers werden globaal gerekruteerd.

 

Maandelijkse wijnselectie

Klanten kunnen ook een smaaktest doen op Winecast.com en zo aangeven welke wijnen ze wel kunnen pruimen. Op basis daarvan kunnen ze kiezen om maandelijks een wijnselectie van zes flessen toegestuurd te krijgen, voor de prijs van 59,95 euro. Voor de levering krijgt de wijnliefhebber nog een bevestiging van het pakket en kan hij het indien nodig nog helemaal wijzigen. “Ze kunnen het pakket desgewenst helemaal aanpassen, dus kiezen voor zes dezelfde witte wijnen in plaats van zes verschillende rode”, aldus Jansen op de Haar.

 

Klanten worden ook gevraagd om wijnen te beoordelen en aan te bevelen. De ‘sterrensommeliers’ van Winecast.com gaan dan met die aanbevelingen aan de slag en passen desgevallend de selectie wijnen aan. Zo zal de wijnselectie steeds meer aangepast worden aan de smaak van de klant. “Bij ons kun je op een makkelijke manier een ontdekkingsreis maken door de wereld van wijn”, stelt Brendan Jansen op de Haar. Proost!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.