Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Directeur Coolblue investeert in wijnwinkel

Coolblue-stichter Pieter Zwart heeft bekendgemaakt dat hij gaat investeren in een nieuwe webwinkel, die zich gaat focussen op de verkoop van wijn. Zwart zal tevens optreden als adviseur voor Winecast.com, zoals het project zal gaan heten.

Lekkergarantie

Brendan Jansen op de Haar, die aan de basis van het concept stond, heeft zelf al bevestigd dat Pieter Zwart hen zal bijstaan bij de ontwikkeling van Winecast.com: “Pieter investeert en denkt mee. Net als Coolblue zetten we sterk in op customer experience en klantenservice”, zegt Jansen op de Haar.

 

Een onderdeel van die klantenservice is de lekkergarantie. Koop je als klant online een wijn aan die je niet bevalt, dan krijg je gratis en voor niets een nieuwe, want “het leven is te kort om vieze wijn te drinken.”

 

Winecast.com profileert zich als Nederlands bedrijf, maar werkt zeker niet enkel met Nederlandse mensen. De wijnen komen vanzelfsprekend van over de hele wereld, maar ook de sommeliers, schrijvers en andere medewerkers werden globaal gerekruteerd.

 

Maandelijkse wijnselectie

Klanten kunnen ook een smaaktest doen op Winecast.com en zo aangeven welke wijnen ze wel kunnen pruimen. Op basis daarvan kunnen ze kiezen om maandelijks een wijnselectie van zes flessen toegestuurd te krijgen, voor de prijs van 59,95 euro. Voor de levering krijgt de wijnliefhebber nog een bevestiging van het pakket en kan hij het indien nodig nog helemaal wijzigen. “Ze kunnen het pakket desgewenst helemaal aanpassen, dus kiezen voor zes dezelfde witte wijnen in plaats van zes verschillende rode”, aldus Jansen op de Haar.

 

Klanten worden ook gevraagd om wijnen te beoordelen en aan te bevelen. De ‘sterrensommeliers’ van Winecast.com gaan dan met die aanbevelingen aan de slag en passen desgevallend de selectie wijnen aan. Zo zal de wijnselectie steeds meer aangepast worden aan de smaak van de klant. “Bij ons kun je op een makkelijke manier een ontdekkingsreis maken door de wereld van wijn”, stelt Brendan Jansen op de Haar. Proost!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top