'Dirk' trekt zich terug uit Friesland | RetailDetail

'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

Supermarktketen Dirk van den Broek staakt zijn uitbreiding naar Friesland. Het filiaal in Wolvega wordt verkocht aan de regionale supermarktketen Poiesz, dat een sterke positie heeft in de noordelijke provincie.

Focus op kerngebieden

Het bedrijf zegt zich volledig te willen richten op de kerngebieden van de formules van het bedrijf (Dirk, Dekamarkt, Bas en Digros): Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. Voor de komende periode heeft het bedrijf verschillende winkelopeningen op het programma staan. Medio maart opent een filiaal van Bas van der Heijden van 1200 m² in Rotterdam Ommoord. Later dit jaar openen ook winkels in Vlaardingen, Nieuwegein en nogmaals Rotterdam.

 

Dirk van den Broek begon in 2006 met de expansie naar Noord-Nederland. Tot een sterke positie heeft dat echter nooit geleid, door het beperkte aantal vestigingen. De onderneming geeft nu de voorkeur aan uitbreiding in gebieden waar de onderneming de kans heeft zich te ontwikkelen tot de dominante partij in de markt. Recent werden ook al een aantal winkels in Den Bosch gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.