'Dirk' trekt zich terug uit Friesland | RetailDetail

'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

Supermarktketen Dirk van den Broek staakt zijn uitbreiding naar Friesland. Het filiaal in Wolvega wordt verkocht aan de regionale supermarktketen Poiesz, dat een sterke positie heeft in de noordelijke provincie.

Focus op kerngebieden

Het bedrijf zegt zich volledig te willen richten op de kerngebieden van de formules van het bedrijf (Dirk, Dekamarkt, Bas en Digros): Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. Voor de komende periode heeft het bedrijf verschillende winkelopeningen op het programma staan. Medio maart opent een filiaal van Bas van der Heijden van 1200 m² in Rotterdam Ommoord. Later dit jaar openen ook winkels in Vlaardingen, Nieuwegein en nogmaals Rotterdam.

 

Dirk van den Broek begon in 2006 met de expansie naar Noord-Nederland. Tot een sterke positie heeft dat echter nooit geleid, door het beperkte aantal vestigingen. De onderneming geeft nu de voorkeur aan uitbreiding in gebieden waar de onderneming de kans heeft zich te ontwikkelen tot de dominante partij in de markt. Recent werden ook al een aantal winkels in Den Bosch gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.