'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

'Dirk' trekt zich terug uit Friesland

Supermarktketen Dirk van den Broek staakt zijn uitbreiding naar Friesland. Het filiaal in Wolvega wordt verkocht aan de regionale supermarktketen Poiesz, dat een sterke positie heeft in de noordelijke provincie.

Focus op kerngebieden

Het bedrijf zegt zich volledig te willen richten op de kerngebieden van de formules van het bedrijf (Dirk, Dekamarkt, Bas en Digros): Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland. Voor de komende periode heeft het bedrijf verschillende winkelopeningen op het programma staan. Medio maart opent een filiaal van Bas van der Heijden van 1200 m² in Rotterdam Ommoord. Later dit jaar openen ook winkels in Vlaardingen, Nieuwegein en nogmaals Rotterdam.

 

Dirk van den Broek begon in 2006 met de expansie naar Noord-Nederland. Tot een sterke positie heeft dat echter nooit geleid, door het beperkte aantal vestigingen. De onderneming geeft nu de voorkeur aan uitbreiding in gebieden waar de onderneming de kans heeft zich te ontwikkelen tot de dominante partij in de markt. Recent werden ook al een aantal winkels in Den Bosch gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top