Dirk Van den Berghe naar Walmart China | RetailDetail

Dirk Van den Berghe naar Walmart China

Dirk Van den Berghe naar Walmart China

Onze landgenoot Dirk Van den Berghe, voormalig CEO van Delhaize België, werd zopas benoemd tot regionale voorzitter van Walmart Asia en tot topman van Walmart China.

China is prioriteit

Van den Berghe zal vanaf 22 augustus de Aziatische regio leiden voor Walmart en ook rechtstreeks de leiding nemen over de Chinese divisie. Een mooie promotie, want China is de absolute prioriteit voor Walmart en ook Japan (Seiyu) is heel belangrijk voor de retailer. De manager verhuist naar Hong Kong en zal het merendeel van zijn tijd in China en Japan doorbrengen.

 

Momenteel is Dirk Van den Berghe nog topman van Walmart Canada, waar hij erg mooie resultaten boekt.

 

De promotie van Dirk Van den Berghe is niet de enige verschuiving aan de top bij Walmart: in het Verenigd Koninkrijk heeft Andy Clarke, topman van ASDA, zijn afscheid aangekondigd. Hij wordt vervangen door Sean Clarke, die momenteel nog China leidt voor Walmart. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.