Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar | RetailDetail

Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar

Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar

Alkmaar krijgt op 29 augustus een Cheap&Budget-winkel, die een assortiment van productpartijen samenbrengt die vanwege houdbaarheid, overproductie of verpakking niet in reguliere supermarkten worden verkocht.

"Goedkoopste supermarkt van Alkmaar"

De eerste C&B-Store met 550 m² verkoopoppervlakte opent aan de Bestevaerstraat in de Alkmaarse wijk Overdie. “We komen aan een doorgaande weg tegenover een woonwijk”, vertelt Djenyse van Wijk. De winkel telt twee kassa’s en heeft zes medewerkers.

 

C&B Store gaat zich profileren als ‘de goedkoopste supermarkt van Alkmaar en omstreken’: “We brengen een telkens wisselend assortiment met overwegend A-merkproducten, aangevuld met dagelijkse versproducten”, vertelt Van Wijk. De verkoopprijs van de producten verschilt per product, maar het voordeel kan voor de klant oplopen tot meer dan 20 procent.

 

De producten voor C&B Store worden aangeleverd door fabrikanten die vanwege houdbaarheid, overproductie, seizoensgebonden en actieverpakkingen restpallets op de markt brengen. “Wij hebben hiervoor contacten met diverse leveranciers, ook met fabrikanten die leveren aan grote Duitse supermarktketens. De productkwaliteit is altijd in orde”, verzekert Van Wijk.

 

Dagelijkse versproducten

Klanten kunnen in de C&B Store niettemin ook dagelijks brood kopen. “We krijgen brood van een dag oud aangeleverd door de lokale ambachtelijke bakker Jonker. Is er te weinig in de winkel, dan bakt Jonker speciaal voor ons bij. Onze klanten kunnen bij ons dus iedere dag brood kopen.”, vertelt de ondernemer. Een half brood kost er 0,50 euro, een heel brood is altijd 1 euro.

 

Ook aardappelen zijn straks bij C&B te koop. De nieuwe budgetformule wil graag met agf gaan beginnen, maar weet niet of er genoeg vraag naar is van de klanten. Vleeswaren worden eveneens regelmatig verkrijgbaar. Ze zijn afkomstig van enkele grote Nederlandse merkfabrikanten vanwege onder meer overproductie. “Met kaas zijn we bezig. Het is voor ons lastig om partijen kaas op te kopen, omdat dit product veel in de reguliere supermarkten wordt verkocht”.

 

Oprichters Djenyse Van Wijk en de broers Stet hebben plannen om meer C&B Stores te openen. “We blijven kijken naar geschikte locaties. Verder uitbreiden is mogelijk”, vertelt Van Wijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.