Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar | RetailDetail

Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar

Discountsupermarkt 'C&B Store' opent in Alkmaar

Alkmaar krijgt op 29 augustus een Cheap&Budget-winkel, die een assortiment van productpartijen samenbrengt die vanwege houdbaarheid, overproductie of verpakking niet in reguliere supermarkten worden verkocht.

"Goedkoopste supermarkt van Alkmaar"

De eerste C&B-Store met 550 m² verkoopoppervlakte opent aan de Bestevaerstraat in de Alkmaarse wijk Overdie. “We komen aan een doorgaande weg tegenover een woonwijk”, vertelt Djenyse van Wijk. De winkel telt twee kassa’s en heeft zes medewerkers.

 

C&B Store gaat zich profileren als ‘de goedkoopste supermarkt van Alkmaar en omstreken’: “We brengen een telkens wisselend assortiment met overwegend A-merkproducten, aangevuld met dagelijkse versproducten”, vertelt Van Wijk. De verkoopprijs van de producten verschilt per product, maar het voordeel kan voor de klant oplopen tot meer dan 20 procent.

 

De producten voor C&B Store worden aangeleverd door fabrikanten die vanwege houdbaarheid, overproductie, seizoensgebonden en actieverpakkingen restpallets op de markt brengen. “Wij hebben hiervoor contacten met diverse leveranciers, ook met fabrikanten die leveren aan grote Duitse supermarktketens. De productkwaliteit is altijd in orde”, verzekert Van Wijk.

 

Dagelijkse versproducten

Klanten kunnen in de C&B Store niettemin ook dagelijks brood kopen. “We krijgen brood van een dag oud aangeleverd door de lokale ambachtelijke bakker Jonker. Is er te weinig in de winkel, dan bakt Jonker speciaal voor ons bij. Onze klanten kunnen bij ons dus iedere dag brood kopen.”, vertelt de ondernemer. Een half brood kost er 0,50 euro, een heel brood is altijd 1 euro.

 

Ook aardappelen zijn straks bij C&B te koop. De nieuwe budgetformule wil graag met agf gaan beginnen, maar weet niet of er genoeg vraag naar is van de klanten. Vleeswaren worden eveneens regelmatig verkrijgbaar. Ze zijn afkomstig van enkele grote Nederlandse merkfabrikanten vanwege onder meer overproductie. “Met kaas zijn we bezig. Het is voor ons lastig om partijen kaas op te kopen, omdat dit product veel in de reguliere supermarkten wordt verkocht”.

 

Oprichters Djenyse Van Wijk en de broers Stet hebben plannen om meer C&B Stores te openen. “We blijven kijken naar geschikte locaties. Verder uitbreiden is mogelijk”, vertelt Van Wijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.