Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen | RetailDetail

Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen

Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen

Domino's Pizza heeft zopas zijn 150e filiaal geopend in Nederland en het wil daar de komende jaren minstens het dubbele van maken. Het wil ook de bezorgtijd nog verder inkorten.

Omzet verdubbeld

De afgelopen twee jaar opende Domino's in Nederland 17 filialen per jaar, maar de komende jaren moet het nog sneller kunnen: Domino's wil tussen de 25 en 30 winkels per jaar openen. De omzet van de huidige filialen groeit dan ook razendsnel: volgens André ten Wolde, directeur Domino's Pizza Nederland, verdubbelt de omzet van bestaande filialen jaarlijks. Vorig jaar was de omzet van de keten in Nederland 57 miljoen euro.

 

Belangrijkste reden voor die groei is volgens Ten Wolde de controle die klanten hebben over hun bestelling en de snelheid van levering. "In Nederland bezorgen we gemiddeld binnen 21 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling, van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", zegt hij aan Out of Home.

 

Om de bezorgtijd nog verder in te korten, moet het aantal filialen in Nederland de komende vijf tot zes jaar groeien tot driehonderd. "Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe ondernemers. Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.