Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen | RetailDetail

Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen

Domino’s Pizza wil aantal filialen verdubbelen

Domino's Pizza heeft zopas zijn 150e filiaal geopend in Nederland en het wil daar de komende jaren minstens het dubbele van maken. Het wil ook de bezorgtijd nog verder inkorten.

Omzet verdubbeld

De afgelopen twee jaar opende Domino's in Nederland 17 filialen per jaar, maar de komende jaren moet het nog sneller kunnen: Domino's wil tussen de 25 en 30 winkels per jaar openen. De omzet van de huidige filialen groeit dan ook razendsnel: volgens André ten Wolde, directeur Domino's Pizza Nederland, verdubbelt de omzet van bestaande filialen jaarlijks. Vorig jaar was de omzet van de keten in Nederland 57 miljoen euro.

 

Belangrijkste reden voor die groei is volgens Ten Wolde de controle die klanten hebben over hun bestelling en de snelheid van levering. "In Nederland bezorgen we gemiddeld binnen 21 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza's stomend heet aan de deur. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling, van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra's en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker", zegt hij aan Out of Home.

 

Om de bezorgtijd nog verder in te korten, moet het aantal filialen in Nederland de komende vijf tot zes jaar groeien tot driehonderd. "Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe ondernemers. Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.