Doorstart voor Albert-concurrent Vershuys | RetailDetail

Doorstart voor Albert-concurrent Vershuys

Doorstart voor Albert-concurrent Vershuys
De Zuid-Nederlandse Albert-concurrent Vershuys.com krijgt een doorstart. Plus-ondernemer Geert Benders neemt het bedrijf over en breidt het assortiment uit met een supermarktassortiment.

Dat meldt Benders op de website van Vershuys. Het bedrijf staakte enkele weken geleden de activiteiten vanwege geldgebrek. Benders verwacht begin volgend jaar de bezorging bij klanten te kunnen beginnen. Vershuys.com onderscheidde zich van andere webwinkels door rechtstreeks in te kopen bij regionale leveranciers, zoals boeren, en deze producten bijna vers van het land thuis te bezorgen bij consumenten.



Het beperkte assortiment met voornamelijk vers werd door experts bij de lancering al als een kritische factor gezien. Benders breidt derhalve het assortiment zo uit dat consumenten hun complete boodschappen kunnen doen bij Vershuys.com. Daarnaast blijft hij ook nog zijn eigen webwinkel exploiteren. Volgens Benders is het door de korte lijnen bovendien mogelijk een scherp prijspeil te hanteren voor Vershuys, dat vooral in Limburg en Noord-Brabant actief is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.