Douwe Egberts schrapt 110 banen in Nederland | RetailDetail

Douwe Egberts schrapt 110 banen in Nederland

Douwe Egberts schrapt 110 banen in Nederland

DE Master Blenders 1753 gaat in Nederland 110 van de in totaal 2200 banen schrappen wegens tegenvallende koffieverkopen.

Tegenvallende verkopen

Het zijn het hoofdkantoor in Amsterdam en de productielocaties in Utrecht en Joure die getroffen zullen worden door de ontslagen. Het bedrijf heeft te kampen met tegenvallende verkopen en dalende prijzen. Ook nieuwe producten, zoals Senseo Sarista, kunnen de verwachtingen niet inlossen.

 

Gisteren meldde het Financieele Dagblad ook nog dat DE Master Blenders de betalingstermijn voor leveranciers zou hebben opgetrokken tot 200 dagen, maar dat ontkent de koffiemaker. "Betalingstermijnen kunnen variëren van 30 tot 180 dagen, maar de gemiddelde termijn bedraagt minder dan 60 dagen. Ter indicatie: minder dan 1% van alle leveranciers van DEMB heeft een betalingstermijn van 180 dagen. Dit is alleen het geval voor grote bedrijven waarmee DEMB een lange zakenrelatie heeft en is bovendien gebaseerd op gemeenschappelijke overeenstemming", liet het weten in een persbericht.

 

Eerder dit jaar werd het bedrijf voor 7,5 miljard euro overgenomen door de Duitse investeringsmaatschappij JAB. De vakbonden zien de ontslagen als een eerste actie van de nieuwe beleidsvoerders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.