Bakkerij Diversi Foods in handen van moederbedrijf Dr. Oetker | RetailDetail

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij
Shutterstock

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Diepgevroren brood

Diversi Foods maakt allerhande bakkerijproducten, maar heeft vooral naam gemaakt met diepgevroren speciaalbroden, die in de supermarkten worden afgebakken. Het bedrijf, dat fabrieken heeft in België, Nederland, Polen en het Verenigd Koninkrijk, kwam in 2014 in handen van Waterland, dat de productie door middel van een aantal overnames sterk uitbreidde. Vorig jaar haalde het een omzet van 136,9 miljoen euro, waarvan 55,3 miljoen euro in België. Dit jaar moet de omzet boven 150 miljoen euro uitkomen.

 

Dankzij de overname kan de Oetker Gruppe met broodactiviteiten aan de slag in een aantal nieuwe landen. Het broodbedrijf van de groep, Martin Braun, is al te vinden in Duitsland, Italië en Frankrijk en heeft een omzet van 350 miljoen euro. Op vlak van assortiment is het vooral bezig met croissants en gebak, minder met brood.

 

Werknemers blijven aan

“Martin Braun zal na de overname het volledige assortiment van bevroren broodproducten kunnen aanbieden in Europa. Onze service wordt aanzienlijk uitgebreid”, zegt voorzitter Detlev Krüger volgens De Tijd.

 

De directie en het personeel van Diversi Foods blijft ook na de overname gewoon aan de slag. Het bedrijf zal dan ook vrijwel volledig autonoom blijven werken. Een overnamebedrag werd niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.