Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016 | RetailDetail

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016
Shutterstock

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Wisselkoersen drukken resultaat

De totale omzet kwam uit op 1,7 miljard euro, waarvan 740 miljoen euro in Duitsland werd. Op de thuismarkt steeg de vergelijkbare omzet met 2,7%, de internationale verkoop steeg dan weer met 0,9%. Die groei had groter kunnen zijn, maar de resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten, zoals de zwakke positie van het pond en de Turkse lira.

 

Vorig jaar investeerde Dr. Oetker 139 miljoen euro, waarvan 53 miljoen in Duitsland zelf. Zo werd er een nieuw technologiecentrum geopend in Wittenburg en een onderzoekscentrum in Bielefeld. Vorig jaar opende het ook een eerste productiefaciliteit in Servië. Dr. Oetker heeft ook al te kennen gegeven te willen uitbreiden in nieuwe markten: het opende eerder dit jaar een fabriek in India.

 

Tot slot wordt er ook verder werk gemaakt van gezondere voeding. Zo moet de hoeveelheid vet, zout en suiker in de producten teruggebracht worden. De voorbije tien jaar is Dr. Oetker er al in geslaagd om de hoeveelheid zout in zijn pizza’s met 20% terug te dringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.