Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016 | RetailDetail

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016
Shutterstock

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Wisselkoersen drukken resultaat

De totale omzet kwam uit op 1,7 miljard euro, waarvan 740 miljoen euro in Duitsland werd. Op de thuismarkt steeg de vergelijkbare omzet met 2,7%, de internationale verkoop steeg dan weer met 0,9%. Die groei had groter kunnen zijn, maar de resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten, zoals de zwakke positie van het pond en de Turkse lira.

 

Vorig jaar investeerde Dr. Oetker 139 miljoen euro, waarvan 53 miljoen in Duitsland zelf. Zo werd er een nieuw technologiecentrum geopend in Wittenburg en een onderzoekscentrum in Bielefeld. Vorig jaar opende het ook een eerste productiefaciliteit in Servië. Dr. Oetker heeft ook al te kennen gegeven te willen uitbreiden in nieuwe markten: het opende eerder dit jaar een fabriek in India.

 

Tot slot wordt er ook verder werk gemaakt van gezondere voeding. Zo moet de hoeveelheid vet, zout en suiker in de producten teruggebracht worden. De voorbije tien jaar is Dr. Oetker er al in geslaagd om de hoeveelheid zout in zijn pizza’s met 20% terug te dringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.