Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken | RetailDetail

Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken

Drankenbedrijf Rémy Martin weet winst op te krikken

In het boekjaar 2015/2016 heeft het Fransen drankenbedrijf Rémy Martin de winst weten op te krikken ten opzichte van een jaar eerder. Dat was vooral te danken aan de verkoop van cognac, die naar een recordhoogte groeide.

 

Tegenvallende verkoop Metaxa

Dankzij de sterke verkopen wist Rémy Martin de omzet de hoogte in te jagen met 8,9 procent naar meer dan 1 miljard euro. Daarbij steeg de operationele winst met 14 procent naar 178,4 miljoen euro. Dat was wel voor een groot stuk te danken aan positieve wisselkoerseffecten, want zonder die effecten kwam de groei neer op slechts 6 procent.

 

De nettowinst kwam uiteindelijk uit op 110,4 miljoen euro, een stijging met bijna 17 procent. De drankenproducent verkocht vooral meer cognac, likeuren en whisky in de Verenigde Staten, Afrika, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Het likeurmerk Metaxa deed het minder goed door de economische malaise in belangrijke markten als Rusland en Griekenland.

 

Ook de omzet en de winst uit samenwerkingsverbanden daalde, met name omdat de distributieovereenkomst met champagnemerken Piper Heidsieck en Charles Heidsieck in de Verenigde Staten verliep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.