Dunkin’ Donuts wil Nederland (weer) veroveren | RetailDetail

Dunkin’ Donuts wil Nederland (weer) veroveren

Dunkin’ Donuts wil Nederland (weer) veroveren

De Amerikaanse donutketen Dunkin' Donuts is op zoek naar franchisenemers om binnen een paar jaar weer in heel Nederland aanwezig te zijn. Het is meer dan tien jaar geleden dat Dunkin' Donuts uit Nederland vertrok.

20 à 25 filialen

Binnen enkele jaren wil het concept 20 tot 25 filialen hebben in grote stedelijke regio's in Nederland. Eerst wil het restaurants openen in Amsterdam, om van daaruit verder te groeien. De Nederlandse filialen maken deel uit van een grotere Europese groei van het merk.

 

Dunkin' Donuts was tot 2000 aanwezig in Nederland, maar toen sloot het vijf vestigingen en een productielocatie in Hoofddorp na het uitblijven van een nieuwe investeerder en de te hoge kosten. Nu wil de Amerikaanse keten, gesterkt door resultaten in andere Europese landen, dus een comeback maken.

 

De keten heeft wereldwijd bijna 11.000 filialen in 33 landen, waar ze vooral donuts, koffie, bagels en muffins verkoopt. In Europa zijn er momenteel filialen in Bulgarije, Duitsland, Rusland en Spanje, maar via een aantal webinars zoekt Dunkin' Donuts nu ook franchisenemers in België, Denemarken, Finland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en dus Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.