Dunkin donuts komt dan toch naar België | RetailDetail

Dunkin donuts komt dan toch naar België

Dunkin donuts komt dan toch naar België

De Amerikaanse donutreus Dunkin' Donuts komt na jaren van geruchten dan toch naar België: het al even Amerikaanse Francorp heeft het voedingsbedrijf kunnen overtuigen om zich toch op België te richten.

Twee jaar na datum

Reeds in 2014 waren er al geruchten dat Dunkin' Donuts franchisehouders zocht voor België en Nederland, maar ondanks een aparte website mét webinar voor potentiële franchisehouders kwam de zaak toen niet van de grond.

 

Nu zijn de ambities niet van de poes: in een eerste stadium zoeken de Amerikanen operatoren voor vijftien vestigingen in de Belgische centrumsteden. De combinatie van het marktleiderschap van Dunkin' Donuts en het feit dat donuts sowieso een onontgonnen terrein zijn in België, stemt Nick Boury van Francorp Benelux alvast hoopvol.

 

Dunkin’ Donuts werd in 1950 opgericht en is uitgegroeid tot wereldwijde marktleider van de donutsector, met maar liefst 11.500 verkooppunten in meer dan veertig landen. De keten verkoopt een vijftigtal verschillende soorten donuts, en daarnaast koffie, bagels en muffins.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.