Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië
Shutterstock

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Dure cognac populair

In de zes maanden sinds het einde van zijn vorig gebroken boekjaar (eind maart 2017) liet drankenproducent Rémy Cointreau een omzet van 544,4 miljoen euro optekenen, 6% meer dan vorig jaar. Uit de kwartaalcijfers valt af te leiden dat de drankengroep een operationele winst boekt van 134,1 miljoen euro, een stijging met 8,2%. De nettowinst klokte af op 90,3 miljoen euro en groeit daarmee 17.9%.

 

Die groei dankt Rémy Cointreau vooral aan de snel groeiende verkoop van dure flessen cognac, die in Azië voor 50 euro of meer over de toonbank gaan. De sterke investering van de drankengroep in marketing en het distributienetwerk werpt dus vruchten af in Azië. Ook in Europa, het Midden-Oosten en Afrika werd overigens een solide vraag naar luxecognac genoteerd.

 

Opvallend is wel dat likeuren en andere sterke dranken het niet even goed doen als de duurdere cognacs in het assortiment van Rémy Cointreau. Dat wijt de drankengroep aan de verdwijning van de populaire likeur Passoã, die ondergebracht werd bij de Nederlandse sterkedrankenproducent Bols.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).