Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang | RetailDetail

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Duurzaamheidsprogramma Mondelez International maakt vooruitgang

Voedingsproducent Mondelez International heeft gemeld dat het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life sterke vooruitgang boekt. Zo bestond de gebruikte cacao op het einde van 2015 voor meer dan een vijfde uit duurzaam geproduceerde cacao.

 

Verdrievoudiging inkomsten voor telers

Cocoa Life werd in 2012 door Mondelez opgericht om de cacaoteelt in Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië op een meer duurzame manier te laten verlopen. Momenteel werkt Mondelez daarvoor al samen met 76.700 cacaotelers in bijna 800 gemeenschappen.

 

Dankzij het programma is onder andere het inkomen van de telers verdrievoudigd vergeleken met 2009, waarmee de deelnemende telers volgens de chocolade- en koekjesproducent 49 procent beter doen dan telers die geen deel uitmaken van het programma. Ook is de cacao-opbrengst 37 procent sneller gestegen dan bij andere telers.

 

Tegen 2022 wil Mondelez via Cocao Life 400 miljoen dollar investeren, om zo ongeveer 200.000 cacaotelers te ondersteunen. “Ik ben trots op ons Cocoa Life-programma en op de transformerende impact die wij hebben op onze cacaotoeleveringsketen, alsook op de gemeenschappen die onze cacao produceren, zoals aangetoond in dit rapport,” zegt César Melo, President, Global Chocolate, Mondelēz International. “Cocoa Life verbindt het begin en het einde van de cacaotoeleveringsketen, zodat de telers kunnen zien hoe hun oogst bijdraagt aan de chocolade waar wij zo van genieten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.