Duurzame producten steeds populairder | RetailDetail

Duurzame producten steeds populairder

Duurzame producten steeds populairder

De omzet van duurzame producten in supermarkten is in de eerste helft van het jaar sterk met 24% gestegen, terwijl de algemene omzet bij supermarkten in dezelfde periode slechts met 2,4% de hoogte in ging.

Vooral varkensvlees en kip

In de eerste helft van 2016 werd er voor ongeveer 1,3 miljard euro aan duurzame voeding verkocht in Nederlandse supermarkten. Dat is een fikse stijging ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, toen die omzet net boven 1 miljard euro uitkwam.

 

Uit het onderzoek van IRI blijkt dat vooral varkensvlees en kip met een keurmerk in de lift zitten, al was er ook een sterke groei bij de verkoop van vis met een keurmerk. Volgens IRI is de groei voornamelijk te wijten aan het steeds grotere aanbod, maar klanten worden ook steeds bewuster van hun aankoop en kiezen daarom meer voor producten met een duurzaamheidslabel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.