Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op
Shutterstock

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

 

10 brouwerijen in portefeuille

Met de overname, waarover geen financiële details zijn bekendgemaakt, wil Duvel de speciaalbieren van Birrificio del Ducato internationaal op de kaart zetten. “Vanuit onze generatielange ervaring zullen we Birrificio del Ducato ondersteunen en er samen voor zorgen dat deze speciaalbieren ook geproefd kunnen worden in de rest van de wereld”, zegt CEO Michel Moortgat.

 

De oprichters van de Italiaanse ‘craftbrewer’, Manuel Piccoli en Giovanni Campari, blijven aan het hoofd staan van de brouwerij. Hoewel er andere overnamekandidaten waren, kozen beide heren naar eigen zeggen bewust voor Duvel Moortgat: Duvel heeft “nooit voorgesteld om een andere koers te varen wat onze bierproductie, merkenpositie of commerciële attitude aangaat.”

 

Met Birrificio del Ducato erbij telt Duvel Moortgat, met hoofdzetel in Puurs, intussen tien brouwerijen: naast Duvel zelf zijn dat Brasserie d’Achouffe in Houffalize, Brouwerij De Koninck in Antwerpen, Brouwerij Liefmans in Oudenaarde, Brouwerij Bernard in Tsjechië, Brewery Ommegang in New York , Boulevard Brewing Company in Kansas City, Firestone Walker in Californië, Brouwerij ’t IJ in Amsterdam en nu dus ook Birrificio del Ducato in Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.