Eerste ‘Meat & Eat’ geopend in Brussels shoppingcenter | RetailDetail

Eerste ‘Meat & Eat’ geopend in Brussels shoppingcenter

Eerste ‘Meat & Eat’ geopend in Brussels shoppingcenter

Meat & Eat, de Antwerpse vleesbistro van Gastro by Mo, heeft er sinds deze maand een Brussels zusje bij. De groep opende een vestiging in de horecazone van Westland Shopping. Het is meteen ook de eerste zaak in een shoppingcenter.

 

“Aantrekkelijk en differentiërend concept”

Het was Devimo Consult, beheerder van winkelcentra en retailparken, dat Meat & Eat naar Westland Shopping haalde. Adjunct commercieel directeur Sophie van den Bogaert was voor het shoppingcenter in Anderlecht op zoek naar een “aantrekkelijk en differentiërend concept” en kwam uit bij Meat & Eat.

 

“Meat & Eat is een brasserie die doet terugdenken aan de slagerij van vroeger, met een kaart vol kwaliteitsproducten, die in een sober en een authentiek decor worden geserveerd”, zegt Sophie van den Bogaert. “De komst van het concept naar Westland Shopping is een première, zowel voor Brussel als voor de wereld van de shoppingcentra.” Of er ook plannen zijn om het concept in de andere shoppingcentra van Devimo te introduceren, is niet bekend.

 

Voor Gastro by Mo ‑ het familiebedrijf van chef Mo Aoulad (zelf zoon van een slager) ‑ is het meteen het derde restaurant, na de originele Meat & Eat in de Vrijheidstraat en ‘zusje’ Fish & Eat in de Volkstraat, allebei in Antwerpen Zuid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.