Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Eerste bier door artificiële intelligentie is een feit

Het Londense bedrijf IntelligentX Brewing heeft een eigen bier ontwikkeld, dat wordt samengesteld op basis van artificiële intelligentie. Het bier wordt door een computer namelijk steeds aangepast op basis van feedback van gebruikers.

 

Snel reageren met AI

Om de smaak van het bier te laten evolueren en te perfectioneren, wordt gebruik gemaakt van ingewikkelde algoritmes, die de reviews van bierdrinkers gebruiken om verdere aanpassingen te doen. Volgens het bedrijf is dit de perfecte manier om snel te kunnen reageren op de evoluerende wereld van de speciaalbieren, aangezien het bier zo veel sneller kan aangepast worden aan de noden van de klant.

 

Consumenten die het bier kopen en drinken worden dan ook aangemoedigd om online een review in te vullen, zodat de smaak door het artificiële intelligentie-systeem kan aangepast worden waar nodig.

 

“Artificiële intelligentie gaat over het maken van beslissingen, en wanneer je bier brouwt, zijn er heel wat beslissingen die moeten worden gemaakt”, zegt Rob McInerney, medeoprichter van IntelligentX Brewing. Het bedrijf voegde daarom alle mogelijke combinaties van ingrediënten en methodes toe aan de AI, die daarna aan de slag gaat met die informatie om een bier te brouwen dat perfect in de smaak moet vallen bij de consument.

 

“Er is een revolutie aan de gang over heel de wereld en de smaken van de mensen veranderen sneller dan ooit tevoren. AI is de perfecte manier om daar op te antwoorden”, voegt zijn partner Huw Leith daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.