Eerste Duitse Albert Heijn geopend in Aken

Eerste Duitse Albert Heijn geopend in Aken

Met de kreet ‘Hüp hereijn’ lokt Albert Heijn klanten naar de eerste Duitse vestiging met verse, gezonde en lekkere producten voor directe consumptie.

150 nieuwe winkels

De uitbreiding naar Duitsland past in de strategie van het moederbedrijf Ahold om het aanbod van gemakswinkels in binnen- en buitenland in de komende vijf jaar uit te breiden naar 150 nieuwe gemakswinkels in Europa. In de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen wil Ahold alvast tien vestigingen, bij voorkeur in steden met tenminste 150.000 inwoners.

 

Volgens General Manager Duitsland Jürgen Hotz biedt Albert Heijn echt meerwaarde in Aken met dit gemaksconcept: “Wij gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en kwalitatief hoogwaardige producten om onze klanten een goed en gezond alternatief te bieden voor onderweg.”

Aangepast assortiment

Klanten vinden in Albert Heijn to go een assortiment dat varieert van vers belegde broodjes, lunchsalades en soepen tot snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van mealdeals: drie keer per dag een wisselende maaltijd-deal voor een vaste prijs. Het assortiment wisselt gedurende de dag waardoor het altijd aansluit bij de behoeften die klanten op dat moment hebben. Dit past bij de doelgroep van de Albert Heijn to go: klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen.

 

Het assortiment in de Akense Albert Heijn to go is aangepast aan de wensen van de Duitse consument. Naast het assortiment zoals dat in Nederland te vinden is, verkoopt de winkel bijvoorbeeld Mehrkorn Brötchen, Leibniz koekjes en Geflügelrolle.

 

{youtubejw}j6HLm4r33Qs{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar komt Greenpeace echter op de proppen met een eigen parodie, waarin het de aandacht legt op de vervuiling waarvoor het bedrijf verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top