Eerste Duitse Albert Heijn geopend in Aken | RetailDetail

Eerste Duitse Albert Heijn geopend in Aken

Eerste Duitse Albert Heijn geopend in Aken

Met de kreet ‘Hüp hereijn’ lokt Albert Heijn klanten naar de eerste Duitse vestiging met verse, gezonde en lekkere producten voor directe consumptie.

150 nieuwe winkels

De uitbreiding naar Duitsland past in de strategie van het moederbedrijf Ahold om het aanbod van gemakswinkels in binnen- en buitenland in de komende vijf jaar uit te breiden naar 150 nieuwe gemakswinkels in Europa. In de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen wil Ahold alvast tien vestigingen, bij voorkeur in steden met tenminste 150.000 inwoners.

 

Volgens General Manager Duitsland Jürgen Hotz biedt Albert Heijn echt meerwaarde in Aken met dit gemaksconcept: “Wij gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en kwalitatief hoogwaardige producten om onze klanten een goed en gezond alternatief te bieden voor onderweg.”

Aangepast assortiment

Klanten vinden in Albert Heijn to go een assortiment dat varieert van vers belegde broodjes, lunchsalades en soepen tot snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van mealdeals: drie keer per dag een wisselende maaltijd-deal voor een vaste prijs. Het assortiment wisselt gedurende de dag waardoor het altijd aansluit bij de behoeften die klanten op dat moment hebben. Dit past bij de doelgroep van de Albert Heijn to go: klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen.

 

Het assortiment in de Akense Albert Heijn to go is aangepast aan de wensen van de Duitse consument. Naast het assortiment zoals dat in Nederland te vinden is, verkoopt de winkel bijvoorbeeld Mehrkorn Brötchen, Leibniz koekjes en Geflügelrolle.

 

{youtubejw}j6HLm4r33Qs{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.