Eigen merken stuwen omzet Wessanen

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Zuivelvervangers

De totale omzet van Wessanen kwam voor het derde kwartaal uit op 147,4 miljoen euro, een groei van 7,2% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de eigen merken was de gemiddelde groei met 9% zelfs nog een stuk hoger. Dankzij die goede prestaties steeg de nettowinst van 6 miljoen euro naar 8,5 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen heen steeg de winst zo al met 29,1% naar 28,8 miljoen euro.

 

Wessanen spreekt dan ook van een solide kwartaal, waarin de eigen merken sneller groeiden dan in de eerste helft van het jaar. Ook de Duitse merken groeien allemaal terug, nadat er een succesvolle nieuwe strategie werd uitgewerkt. Het bedrijf zag vooral een sterke groei bij de zuivelvervangers, die op alle markten goed presteren.

 

In de Benelux doet Whole Earth pindakaas het bijzonder goed en was er de sterke start van de Zonnatura zuivelvervangers.