Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

De biologische supermarktketen Ekoplaza lanceerde gisteren in Utrecht een nieuw stadswinkelconcept: in de Citystore moeten gezond en gemak samengaan. Nog een nieuwigheid bij de keten is een maaltijdzak.

Inspelen op gezond en gemak

Ekoplaza wil met de winkel van 140 m² inspelen op de behoefte van de consument aan gezond en vers eten en tegelijkertijd gemak bieden. De klant kan in de Citystore een gezonde lunch of kant-en-klare maaltijd gebruiken en er zijn dagelijkse biologische boodschappen doen.

 

De winkel in de Zadelstraat heeft ruime openingstijden, zodat de consument er 's morgens vroeg al terecht kan voor een gezond ontbijt. Hij kan er bovendien een broodje bestellen en op het gewenste tijdstip afhalen.

 

Ook direct boodschappen bestellen

De boodschappen zijn in de stadswinkel via een beeldscherm ook direct uit het volledige assortiment van de webshop (met ruim 7000 biologische producten) te bestellen. De bestelling kan dan de volgende dag worden afgehaald in de Citystore of in een van de 75 andere winkels.

 

Ekoplaza wil op korte termijn ook het thuisbezorgen landelijk gaan uitrollen voor bestellen vanuit de app. De biosuper begon in juli in Zwolle met thuisbezorgen samen met Superbuddy. Dat lokale sociaal boodschappenplatform wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te helpen. Klanten in vijf postcodegebieden in Zwolle krijgen hun boodschappen binnen twee uur na bestellen aan de deur door buddies uit de eigen buurt.

 

Ekomenu-maaltijdzak, biologisch en glutenvrij, via Ekoplaza

Sinds gisteren is ook de nieuwe Ekomenu-maaltijdzak met biologische ingrediënten verkrijgbaar bij Ekoplaza: de klant kan de maaltijdzak na online bestellen op zaterdag, zondag en dinsdag in een van de winkels afhalen. De box wordt daarnaast op vrijdag, zaterdag en maandag landelijk via PostNL geleverd.

 

Het variatiemenu en familiemenu van Ekomenu zijn samengesteld volgens de vernieuwde Schijf van Vijf. De ingrediënten zijn volledig biologisch gecertificeerd en bevatten geen kunstmatige toevoegingen, E-nummers en bestrijdingsmiddelen.De producten zijn per maaltijd verpakt in een maaltijdzak. Ekomenu maakt hiermee geen gebruik van kartonnen boxen en daaruit voortvloeiende verspilling en milieubelasting.

 

Het bedrijf lanceert ook maaltijdboxen met menu’s voor specifieke doelgroepen, zoals het gluten-lactosevrije menu, het koolhydraatarm menu en het vegetarische menu. Binnenkort volgt ook een veganistisch menu. Ekomenu richt zich met de speciale menu’s op gezondheidsbewuste consumenten.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.