Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

Ekoplaza brengt gezond en gemak in eerste Citystore

De biologische supermarktketen Ekoplaza lanceerde gisteren in Utrecht een nieuw stadswinkelconcept: in de Citystore moeten gezond en gemak samengaan. Nog een nieuwigheid bij de keten is een maaltijdzak.

Inspelen op gezond en gemak

Ekoplaza wil met de winkel van 140 m² inspelen op de behoefte van de consument aan gezond en vers eten en tegelijkertijd gemak bieden. De klant kan in de Citystore een gezonde lunch of kant-en-klare maaltijd gebruiken en er zijn dagelijkse biologische boodschappen doen.

 

De winkel in de Zadelstraat heeft ruime openingstijden, zodat de consument er 's morgens vroeg al terecht kan voor een gezond ontbijt. Hij kan er bovendien een broodje bestellen en op het gewenste tijdstip afhalen.

 

Ook direct boodschappen bestellen

De boodschappen zijn in de stadswinkel via een beeldscherm ook direct uit het volledige assortiment van de webshop (met ruim 7000 biologische producten) te bestellen. De bestelling kan dan de volgende dag worden afgehaald in de Citystore of in een van de 75 andere winkels.

 

Ekoplaza wil op korte termijn ook het thuisbezorgen landelijk gaan uitrollen voor bestellen vanuit de app. De biosuper begon in juli in Zwolle met thuisbezorgen samen met Superbuddy. Dat lokale sociaal boodschappenplatform wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt weer aan het werk te helpen. Klanten in vijf postcodegebieden in Zwolle krijgen hun boodschappen binnen twee uur na bestellen aan de deur door buddies uit de eigen buurt.

 

Ekomenu-maaltijdzak, biologisch en glutenvrij, via Ekoplaza

Sinds gisteren is ook de nieuwe Ekomenu-maaltijdzak met biologische ingrediënten verkrijgbaar bij Ekoplaza: de klant kan de maaltijdzak na online bestellen op zaterdag, zondag en dinsdag in een van de winkels afhalen. De box wordt daarnaast op vrijdag, zaterdag en maandag landelijk via PostNL geleverd.

 

Het variatiemenu en familiemenu van Ekomenu zijn samengesteld volgens de vernieuwde Schijf van Vijf. De ingrediënten zijn volledig biologisch gecertificeerd en bevatten geen kunstmatige toevoegingen, E-nummers en bestrijdingsmiddelen.De producten zijn per maaltijd verpakt in een maaltijdzak. Ekomenu maakt hiermee geen gebruik van kartonnen boxen en daaruit voortvloeiende verspilling en milieubelasting.

 

Het bedrijf lanceert ook maaltijdboxen met menu’s voor specifieke doelgroepen, zoals het gluten-lactosevrije menu, het koolhydraatarm menu en het vegetarische menu. Binnenkort volgt ook een veganistisch menu. Ekomenu richt zich met de speciale menu’s op gezondheidsbewuste consumenten.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.