Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen | RetailDetail

Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen

Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen

In navolging van Hema gaat ook Ekoplaza vanaf volgend jaar zorgverzekeringen verkopen. Het gaat daarvoor samenwerken met verzekeraar Avéro Achmea en richt zich op mensen met een gezonde leefstijl.

Kortingen voor klanten

"Uit ons onderzoek samen met de Universiteit van Tilburg onder vierduizend klanten blijkt dat deze mensen significant minder vaak ziek zijn dan anderen", vertelt EkoPlaza-directeur Erik Does in een interview met Twinkle. "Een gezonde leefstijl heeft nogal wat gevolgen, ook voor de zorgkosten. Dus consumenten die zich verzekeren bij Avéro Achmea krijgen korting bij EkoPlaza en onze klantenpas biedt korting bij de zorgverzekeraar."

 

In totaal kunnen klanten die een zorgverzekering nemen bij Ekoplaza volgend jaar kortingen krijgen voor ongeveer zestig euro. Klanten van de supermarktketen die kiezen voor de gezonde leefstijlverzekering ontvangen 7,5 procent korting op de basisverzekering en 10 procent korting op een aanvullende verzekering.

 

Het onderzoek van de Universiteit van Tilburg toonde ook aan dat klanten van Ekoplaza een aanzienlijk beter gezondheidsprofiel hebben dan de gemiddelde Nederlander: ze hebben een lager BMI en minder last van hoge cholesterol of hoge bloeddruk. Uit het onderzoek blijkt dat 41 procent van de klanten van Ekoplaza zich zeer goed of uitstekend voelen (tegenover 22 procent van de totale bevolking), blijkt uit een enquête af bij 4.100 klanten van Ekoplaza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.