Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen | RetailDetail

Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen

Ekoplaza gaat zorgverzekeringen verkopen

In navolging van Hema gaat ook Ekoplaza vanaf volgend jaar zorgverzekeringen verkopen. Het gaat daarvoor samenwerken met verzekeraar Avéro Achmea en richt zich op mensen met een gezonde leefstijl.

Kortingen voor klanten

"Uit ons onderzoek samen met de Universiteit van Tilburg onder vierduizend klanten blijkt dat deze mensen significant minder vaak ziek zijn dan anderen", vertelt EkoPlaza-directeur Erik Does in een interview met Twinkle. "Een gezonde leefstijl heeft nogal wat gevolgen, ook voor de zorgkosten. Dus consumenten die zich verzekeren bij Avéro Achmea krijgen korting bij EkoPlaza en onze klantenpas biedt korting bij de zorgverzekeraar."

 

In totaal kunnen klanten die een zorgverzekering nemen bij Ekoplaza volgend jaar kortingen krijgen voor ongeveer zestig euro. Klanten van de supermarktketen die kiezen voor de gezonde leefstijlverzekering ontvangen 7,5 procent korting op de basisverzekering en 10 procent korting op een aanvullende verzekering.

 

Het onderzoek van de Universiteit van Tilburg toonde ook aan dat klanten van Ekoplaza een aanzienlijk beter gezondheidsprofiel hebben dan de gemiddelde Nederlander: ze hebben een lager BMI en minder last van hoge cholesterol of hoge bloeddruk. Uit het onderzoek blijkt dat 41 procent van de klanten van Ekoplaza zich zeer goed of uitstekend voelen (tegenover 22 procent van de totale bevolking), blijkt uit een enquête af bij 4.100 klanten van Ekoplaza.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.