Ekoplaza start met bezorgen biologische boodschappen | RetailDetail

Ekoplaza start met bezorgen biologische boodschappen

Ekoplaza start met bezorgen biologische boodschappen

Ekoplaza is gestart met het bezorgen van biologische boodschappen in een groot deel van Zuidoost-Brabant. De formule rekent deze maand geen bezorgkosten voor de nieuwe dienst.

Gebruik webshop verbeterd

"Als een klant voor 13 uur bestelt, worden de boodschappen de volgende dag zonder extra kosten klaargezet in een van de 73 Ekoplaza-winkels of bij een de 13 overige afhaalpunten. En soms komt bezorgen beter uit”, zegt Thijs Ploegmakers, online marketeer bij Ekoplaza.

 

 

“Vandaar dat wij nu ook gestart zijn met het bezorgen van boodschappen in Zuidoost-Brabant”. De dienst is actief in de omgeving van Eindhoven, Uden, Veghel en Veldhoven. De bezorgtijden zijn op woensdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 20:00 uur.  

 

Filteren op dieetwensen

Ekoplaza heeft de biologische webshop verbeterd. Het gebruiksgemak voor de klant is geoptimaliseerd en hij kan overzichtelijk en snel navigeren. Zo heeft de webshop nu ook een filter voor dieetspecifieke wensen: de klant kan filteren op vegetarisch, veganistisch, ei-vrij, soja-vrij, tarwe- en glutenvrij of nog melk- en lactosevrij. De website toont dan alleen de producten waar de klant uit wil of mag kiezen.

 

Ekoplaza is naar eigen zeggen ook de eerste supermarkt die betalen via iDeal mogelijk heeft gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.