Ekoplaza wil afhaalpunt bij elke winkel | RetailDetail

Ekoplaza wil afhaalpunt bij elke winkel

Ekoplaza wil afhaalpunt bij elke winkel

Nog voor het einde van het jaar wil de biologische supermarktketen Ekoplaza dat elk filiaal dienst kan doen als afhaalpunt. De voorbije maanden was de keten al bezig met een proefproject rond online bestellingen en afhaalpunten. Die zijn nog niet helemaal voorbij, maar bij Ekoplaza zijn ze er nu al van overtuigd dat het toevoegen van afhaalpunten een goede zaak is voor de keten.

"Onze klanten willen het"

"Online bestellen en afhaalpunten horen gewoon bij een moderne foodretailer. Onze klanten hebben aangegeven dat zij het graag willen. Afhaalpunten zijn simpelweg een ontwikkeling waar wij in geloven en als je die overtuiging hebt, moet je er ook zo snel mogelijk mee beginnen", zei commercieel directeur Alfred de Vreeze tegen Distrifood.

 

Momenteel moeten klanten wel nog minsten vierentwintig uur wachten wanneer ze online een bestelling hebben gemaakt bij Ekoplaza. Dat komt omdat de bestellingen niet in de winkels zelf worden samengesteld, maar in het distributiecentrum van groothandel Udea in Veghel. Daarna worden ze met de andere leveringen voor Ekoplaza naar de winkels gebracht. Klanten kunnen bij Ekoplaza zowel droge kruidenierswaren als vers en diepvries bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.