Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars | RetailDetail

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars
Foto: Shutterstock

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.

 

Partners voor internationale expansie

Een halfjaar geleden gaf Canetta al aan De Tijd te kennen dat hij financiële partners zocht om de internationale groei van burgerketen Ellis mee te ondersteunen. Vandaag schrijft de zakenkrant dat hij die partners heeft gevonden in Gimv en Top Brands. "Gourmet burgers" zijn de laatste grote trend in het horecalandschap en Top Brands, al masterfranchiser van onder meer Pizza Hut en Bakkerij Paul, en Gimv zien er blijkbaar brood in. 

 

De nieuwe eigenaars willen zorgen voor verdere expansie op de markten waar de keten aanwezig is: België, Nederland en Frankrijk. Canetta ziet ruimte voor op zijn minst dertig vestigingen op de Belgische thuismarkt, maar wil op termijn ook naar Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Beide overnemers hebben het in eerste instantie wel iets bescheidener over “een verdere professionalisering van de keten en een verder groeitraject, in eerste instantie in de drie landen waar Ellis al aanwezig is”, aldus De Tijd.

 

Top Brands en Gimv krijgen dankzij de overnamedeal een meerderheidsbelang in de restaurantketen, terwijl medeoprichters Thierry Canetta en Amaury Hendrickx een minderheidsparticipatie behouden. Vorig jaar boekte Ellis Gourmet Burger met zijn 25 vestigingen een omzet van 24 miljoen euro.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.