Emté haalt verloren omzet terug

Emté haalt verloren omzet terug

Bij de verbouwingen van de in 2010 gekochte Sanders-winkels verloor Emté heel wat geld, omdat dat meer inspanningen dan verwacht vergde. Gemiddeld daalde de omzet met tien procent, maar dat probleem is nu naar eigen zeggen opgelost.

Nieuw in de regio

Sligro Food Group, het moederbedrijf van Emté, kocht in 2010 de 22 supermarkten van Sanders over. Die keten was vooral aanwezig in de regio rond Twente, waar Emté zelf geen grote naam was. Bij die ombouw verloren de supermarkten van Sanders dan ook ongeveer tien procent van hun omzet.

 

"Sanders was een lokaal pareltje en Emté was in Twente onbekend. En dan zijn plotseling alle producten anders voor de consument. Dat was een goede les, het kost tijd voordat onze winkels aanslaan in de regio. Daarom zijn we ook subsponsor van FC Twente", zegt commercieel directeur Johan van Heerebeek aan Distrifood.

 

Emté gaat binnenkort ook starten met een loyaliteitsprogramma, dat vooral bedoeld zal zijn om de huidige winkels verder te doen groeien. Veel wil van Heerebeek nog niet kwijt over wat het net zal inhouden. "Het is echt iets nieuws dat we zelf binnenshuis hebben ontwikkeld. Het wordt geen gewone klantenkaart. Wacht maar af", aldus de commercieel directeur in Distrifood.

Tags: