Emté haalt verloren omzet terug | RetailDetail

Emté haalt verloren omzet terug

Emté haalt verloren omzet terug

Bij de verbouwingen van de in 2010 gekochte Sanders-winkels verloor Emté heel wat geld, omdat dat meer inspanningen dan verwacht vergde. Gemiddeld daalde de omzet met tien procent, maar dat probleem is nu naar eigen zeggen opgelost.

Nieuw in de regio

Sligro Food Group, het moederbedrijf van Emté, kocht in 2010 de 22 supermarkten van Sanders over. Die keten was vooral aanwezig in de regio rond Twente, waar Emté zelf geen grote naam was. Bij die ombouw verloren de supermarkten van Sanders dan ook ongeveer tien procent van hun omzet.

 

"Sanders was een lokaal pareltje en Emté was in Twente onbekend. En dan zijn plotseling alle producten anders voor de consument. Dat was een goede les, het kost tijd voordat onze winkels aanslaan in de regio. Daarom zijn we ook subsponsor van FC Twente", zegt commercieel directeur Johan van Heerebeek aan Distrifood.

 

Emté gaat binnenkort ook starten met een loyaliteitsprogramma, dat vooral bedoeld zal zijn om de huidige winkels verder te doen groeien. Veel wil van Heerebeek nog niet kwijt over wat het net zal inhouden. "Het is echt iets nieuws dat we zelf binnenshuis hebben ontwikkeld. Het wordt geen gewone klantenkaart. Wacht maar af", aldus de commercieel directeur in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.