Emté haalt verloren omzet terug | RetailDetail

Emté haalt verloren omzet terug

Emté haalt verloren omzet terug

Bij de verbouwingen van de in 2010 gekochte Sanders-winkels verloor Emté heel wat geld, omdat dat meer inspanningen dan verwacht vergde. Gemiddeld daalde de omzet met tien procent, maar dat probleem is nu naar eigen zeggen opgelost.

Nieuw in de regio

Sligro Food Group, het moederbedrijf van Emté, kocht in 2010 de 22 supermarkten van Sanders over. Die keten was vooral aanwezig in de regio rond Twente, waar Emté zelf geen grote naam was. Bij die ombouw verloren de supermarkten van Sanders dan ook ongeveer tien procent van hun omzet.

 

"Sanders was een lokaal pareltje en Emté was in Twente onbekend. En dan zijn plotseling alle producten anders voor de consument. Dat was een goede les, het kost tijd voordat onze winkels aanslaan in de regio. Daarom zijn we ook subsponsor van FC Twente", zegt commercieel directeur Johan van Heerebeek aan Distrifood.

 

Emté gaat binnenkort ook starten met een loyaliteitsprogramma, dat vooral bedoeld zal zijn om de huidige winkels verder te doen groeien. Veel wil van Heerebeek nog niet kwijt over wat het net zal inhouden. "Het is echt iets nieuws dat we zelf binnenshuis hebben ontwikkeld. Het wordt geen gewone klantenkaart. Wacht maar af", aldus de commercieel directeur in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.