Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Supermarktketen Emté gaat voor het eerst in zijn bestaan reclame maken op de landelijke televisie. De dochter van de Sligro Food Group is de afgelopen jaren dan ook uitgegroeid van een regionale naar een nationale keten.

"Emté heeft nu landelijke dekking"

Dat kon Emté dankzij de overname van een deel van de Edah-winkels, Sanders en Golff. "Als je als supermarkt vooral regionaal actief bent, heeft een landelijke commercial geen zin. Maar als je formule landelijk goed staat, kan dit wel zinvol zijn. Het is een logische stap", zegt woordvoerder Wilco Jansen van de keten.

 

De campagne begint op 15 januari en gaat langdurig draaien op de zenders van RTL en SBS. De spotjes zijn opgenomen in een vestiging van de keten in Enschede. De woordvoerder wil nog niets concreet zeggen over de inhoud van de campagne, maar zegt dat de kernpunten van de formule nu zichtbaar zijn in alle winkels en dat klanten hun winkel zullen herkennen in de tv-spotjes. "Voorheen was dit lastiger, aangezien we een jarenlang ombouw- en integratieproces van andere formules hebben gehad."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top