Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Supermarktketen Emté gaat voor het eerst in zijn bestaan reclame maken op de landelijke televisie. De dochter van de Sligro Food Group is de afgelopen jaren dan ook uitgegroeid van een regionale naar een nationale keten.

"Emté heeft nu landelijke dekking"

Dat kon Emté dankzij de overname van een deel van de Edah-winkels, Sanders en Golff. "Als je als supermarkt vooral regionaal actief bent, heeft een landelijke commercial geen zin. Maar als je formule landelijk goed staat, kan dit wel zinvol zijn. Het is een logische stap", zegt woordvoerder Wilco Jansen van de keten.

 

De campagne begint op 15 januari en gaat langdurig draaien op de zenders van RTL en SBS. De spotjes zijn opgenomen in een vestiging van de keten in Enschede. De woordvoerder wil nog niets concreet zeggen over de inhoud van de campagne, maar zegt dat de kernpunten van de formule nu zichtbaar zijn in alle winkels en dat klanten hun winkel zullen herkennen in de tv-spotjes. "Voorheen was dit lastiger, aangezien we een jarenlang ombouw- en integratieproces van andere formules hebben gehad."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top