Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Emté lanceert eerste landelijke tv-campagne

Supermarktketen Emté gaat voor het eerst in zijn bestaan reclame maken op de landelijke televisie. De dochter van de Sligro Food Group is de afgelopen jaren dan ook uitgegroeid van een regionale naar een nationale keten.

"Emté heeft nu landelijke dekking"

Dat kon Emté dankzij de overname van een deel van de Edah-winkels, Sanders en Golff. "Als je als supermarkt vooral regionaal actief bent, heeft een landelijke commercial geen zin. Maar als je formule landelijk goed staat, kan dit wel zinvol zijn. Het is een logische stap", zegt woordvoerder Wilco Jansen van de keten.

 

De campagne begint op 15 januari en gaat langdurig draaien op de zenders van RTL en SBS. De spotjes zijn opgenomen in een vestiging van de keten in Enschede. De woordvoerder wil nog niets concreet zeggen over de inhoud van de campagne, maar zegt dat de kernpunten van de formule nu zichtbaar zijn in alle winkels en dat klanten hun winkel zullen herkennen in de tv-spotjes. "Voorheen was dit lastiger, aangezien we een jarenlang ombouw- en integratieproces van andere formules hebben gehad."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top