Emté luistert het beste naar klanten | RetailDetail

Emté luistert het beste naar klanten

Emté luistert het beste naar klanten

Emté is volgens Nederlandse consumenten de best luisterende supermarktketen van Nederland. Dat blijkt uit een rondvraag van het onderzoeksbureau MWM2. Het wordt gevolgd door Deen en Albert Heijn.

Lidl en Aldi presteren slecht

In het onderzoek kregen 1.700 consumenten de vraag of hun supermarktketen goed luistert naar hun mening. Daarbij kwam Emté dus als winnaar uit de bus. Het scoorde vooral goed in de categorie 'belangstelling tonen'. De twee andere categorieën in het onderzoek waren 'product & service op orde' en 'reageren'.


De twee discounters, Lidl en Aldi, bengelen trouwens helemaal achteraan in de rangschikking, die bestaat uit 12 ketens die samen goed zijn voor 90 procent van het marktaandeel in Nederland.


"Klanten vinden het belangrijk dat ze gehoord worden en serieus worden genomen. Uit onderzoek blijkt dat organisaties die luisteren naar hun klant, ook het snelst worden aanbevolen door de consumenten. Luisteren is een voorspeller van loyaliteit, tevredenheid en groei van een organisatie. Organisaties die luisteren, presteren beter," zegt Govert van den Bos, directeur van MWM2.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.