Emté luistert het beste naar klanten | RetailDetail

Emté luistert het beste naar klanten

Emté luistert het beste naar klanten

Emté is volgens Nederlandse consumenten de best luisterende supermarktketen van Nederland. Dat blijkt uit een rondvraag van het onderzoeksbureau MWM2. Het wordt gevolgd door Deen en Albert Heijn.

Lidl en Aldi presteren slecht

In het onderzoek kregen 1.700 consumenten de vraag of hun supermarktketen goed luistert naar hun mening. Daarbij kwam Emté dus als winnaar uit de bus. Het scoorde vooral goed in de categorie 'belangstelling tonen'. De twee andere categorieën in het onderzoek waren 'product & service op orde' en 'reageren'.


De twee discounters, Lidl en Aldi, bengelen trouwens helemaal achteraan in de rangschikking, die bestaat uit 12 ketens die samen goed zijn voor 90 procent van het marktaandeel in Nederland.


"Klanten vinden het belangrijk dat ze gehoord worden en serieus worden genomen. Uit onderzoek blijkt dat organisaties die luisteren naar hun klant, ook het snelst worden aanbevolen door de consumenten. Luisteren is een voorspeller van loyaliteit, tevredenheid en groei van een organisatie. Organisaties die luisteren, presteren beter," zegt Govert van den Bos, directeur van MWM2.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.