Euro Shopper verdwijnt dit najaar volledig bij AH | RetailDetail

Euro Shopper verdwijnt dit najaar volledig bij AH

Euro Shopper verdwijnt dit najaar volledig bij AH

Dit najaar zullen alle producten van Euro Shopper verdwenen zijn uit de rekken van Albert Heijn. Alle producten zullen dan vervangen zijn door AH Basic, dat de enige budgetlijn wordt. Momenteel lopen beide lijnen nog voor een stuk naast elkaar.

Betere prijs-kwaliteitsverhouding

"We zijn bezig met de laatste producten en verwachten in het najaar helemaal over te zijn op AH Basic", zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. "Er liggen op dit moment nog circa dertig artikelen in de schappen, waarvan een deel deze week wordt vervangen door AH Basic."

 

AH Basic werd in april van vorig jaar geïntroduceerd als de vervanger voor Euro Shopper, dat al sinds 1995 te vinden is bij Albert Heijn. Volgens Albert Heijn is de kwaliteit van AH Basic consistenter dan die van Euro Shopper en is de prijs-kwaliteitverhouding ook beter. Het stapte bij het design ook af van het typische blauw en koos voor rood, dat de lage prijzen van de producten moet benadrukken.

 

AMS Sourcing, dat Euro Shopper ontwikkelde, blijft wel betrokken bij de inkoop van AH Basic. "Wij zoeken voor alle producten die bij ons in het schap liggen altijd naar de partij die het beste kan voldoen aan alle door ons gestelde specificaties en AMS is en blijft daar één van", zei woordvoerster Dagna Hoogkamer daar over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.