Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school | RetailDetail

Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school

Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school
http://www.shutterstock.com/nl/pic-366485945/

Het Europees Parlement heeft een nieuw voedingsprogramma goedgekeurd, waarin het elk jaar 250 miljoen euro uittrekt om kinderen meer groenten, fruit en melk te laten eten op school. Zo wil het overgewicht bij kinderen aanpakken.

Ook goed voor lokale boeren

In de nieuwe richtlijnen wordt vanaf 2017 150 miljoen besteed aan de verdeling van groenten en fruit op school en nog eens 100 miljoen euro aan de verdeling van melk. Daarnaast moeten ook lokale producten, biologische landbouw, duurzame voedselproductie en voedselverspilling onder de aandacht worden gebracht. Het nieuwe programma is dan ook goed nieuws voor de lokale melk- of fruitboeren: vooral die laatste hebben veel last van de Russische boycot, maar zien zich nu verzekerd van een flinke afzetmarkt. Dat schrijft De Redactie.

 

Het nieuwe plan komt er omdat er steeds meer kinderen met overgewicht kampen in Europa. Eén op de drie Europese kinderen zou momenteel met overgewicht kampen en bij Vlaamse 6- tot 14-jarigen eet slechts 7 procent de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.