Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school | RetailDetail

Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school

Europa wil investeren in meer groenten, fruit en melk op school
http://www.shutterstock.com/nl/pic-366485945/

Het Europees Parlement heeft een nieuw voedingsprogramma goedgekeurd, waarin het elk jaar 250 miljoen euro uittrekt om kinderen meer groenten, fruit en melk te laten eten op school. Zo wil het overgewicht bij kinderen aanpakken.

Ook goed voor lokale boeren

In de nieuwe richtlijnen wordt vanaf 2017 150 miljoen besteed aan de verdeling van groenten en fruit op school en nog eens 100 miljoen euro aan de verdeling van melk. Daarnaast moeten ook lokale producten, biologische landbouw, duurzame voedselproductie en voedselverspilling onder de aandacht worden gebracht. Het nieuwe programma is dan ook goed nieuws voor de lokale melk- of fruitboeren: vooral die laatste hebben veel last van de Russische boycot, maar zien zich nu verzekerd van een flinke afzetmarkt. Dat schrijft De Redactie.

 

Het nieuwe plan komt er omdat er steeds meer kinderen met overgewicht kampen in Europa. Eén op de drie Europese kinderen zou momenteel met overgewicht kampen en bij Vlaamse 6- tot 14-jarigen eet slechts 7 procent de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.