Europese kebabketen Baba Rafi start in Alkmaar | RetailDetail

Europese kebabketen Baba Rafi start in Alkmaar

Europese kebabketen Baba Rafi start in Alkmaar

Vanaf september start aan de Gedempte Nieuwe Sloot in Alkmaar de eerste vestiging van de vernieuwende kebabketen Baba Rafi Europe. Het Baba Rafi-team wil samen met financieel expert Hans Verloop en ex-McDonalds topman Herman de Haas de grootste kebabketen in Europa realiseren.

Kebab voor moderne, bewuste consument

De Alkmaarse onderrnemers Sinan Gül, Hans Verloop en Baris Kürkcü haalden de zeer populaire Baba Rafi formule uit Azië naar Europa en pasten deze volledig aan aan Europese maatstaven en trends waarbij respect voor het eten, de klanten en de leefomgeving een belangrijke rol spelen. Zo zet Baba Rafi Europe met een sterke focus op gezonde en duurzame gerechten ook in op vrouwen en kinderen. Hiermee onderscheidt de franchiseformule zich naar eigen zeggen ook van de bestaande kebab-, döner- en shoarmazaken.

 

Baris Kürkcü: “Wij introduceren met Baba Rafi een kebabconcept dat volledig is afgestemd op de behoeften en wensen van de moderne, bewuste consument. De gerechten worden vers bereid met zo min mogelijk E-nummers en zoveel mogelijk duurzame en biologische ingrediënten. Daarnaast hebben we bij de ontwikkeling van de gerechten nauw samengewerkt met een culinair adviseur en een voedingsdeskundige. Daardoor zijn de gerechten ook geschikt voor de lunch. Ze zijn geschikt voor iedereen.”

 

Start na succesvolle crowdfunding

De ondernemers uit Alkmaar deden voor de financiering van de eerste vestiging van Baba Rafi Europe met succes een beroep op het publiek: 176 particuliere investeerders staken via Collin Crowdfund 250.000 euro in Baba Rafi Europe.

 

De vestiging in Alkmaar vormt de flagshipstore en functioneert als voorbeeld voor nieuw te starten vestigingen in vergelijkbare middelgrote steden, aldus Hans Verloop: “Onze ervaringen in Alkmaar kunnen wij en toekomstige franchisenemers toepassen in vele, andere vergelijkbare steden. Vanuit Noord-Holland willen wij Baba Rafi uitbreiden binnen Nederland en na de aanloopfase ook starten in andere landen in Europa.”

 

Er is volgens de initiatiefnemers in Europa, waar jaarlijks in kebab meer dan 10 miljard euro wordt omgezet, nog geen vergelijkbaar franchiseconcept. Baba Rafi is de grootste franchiseketen ter wereld op het gebied van kebabproducten. Het concept telt in Azië meer dan 1300 locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.