Evenwichtig shoppen bij Spar Natural | RetailDetail

Evenwichtig shoppen bij Spar Natural

Evenwichtig shoppen bij Spar Natural
Spar Espana

Op de Canarische eilanden opende Spar recent een eerste buurtwinkel volgens een volledig nieuw concept: bij Spar Natural draait alles om gezondheid en ecologie.  

Gezondheidswinkel

Biologische voeding, vegetarische en veganistische producten, dieetvoeding, supplementen, glutenvrije producten en zuivelalternatieven, maar ook bijvoorbeeld natuurlijke cosmetica spelen de hoofdrol in de eerste vestiging van Spar Natural in Arguineguín (Gran Canaria). Geen ‘gewone’ buurtsuper dus, maar een echte gezondheidswinkel met wel 4.000 referenties voor een evenwichtig leven. 

 

De vestiging is 240 m² groot, waarvan 108 m² verkoopoppervlak op het gelijkvloers. De kelderverdieping is voorbehouden voor opleidingen, workshops en consultaties door nutritionisten, fysiotherapeuten en andere specialisten in voeding en gezondheid. De winkels is dagelijks (behalve zondag) geopend van 9 tot 21u en heeft ook een webshop en een Facebookpagina. 

 

Bijzondere formules

Internationaal kent Spar wel meer bijzondere winkelformules die we nog niet of niet meer kennen op de Belgische markt, zoals de inmiddels door Retail Partners Colruyt Group opgegeven Eurospar-formule bijvoorbeeld, of het hypermarktconcept Interspar. Bovendien kunnen Spar-licentiehouders innoveren met nieuwe concepten, binnen bepaalde grenzen. 

 

Zo voert Spar op Nederlandse studentencampussen het concept Spar University, een gemaksformule voor studenten, met een uitgebreid aanbod ‘on-the-go’ en 100% self checkouts. Of er voor Spar Natural internationaal potentieel bestaat is niet duidelijk, maar de gunstige ligging vormt in elk geval een mooie aanleiding voor een aangenaam ‘werkbezoek’, lijkt ons…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.