Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ignace Van Doorselaere, gewezen topman van lingeriegroep Van de Velde, wordt vanaf 1 januari verantwoordelijk voor de hele chocoladedivisie van Bois Sauvage, de holding boven pralinemakers Neuhaus, Jeff de Bruges en Corné Port-Royal.

Van beha’s naar pralines

Sinds Van Doorselaere begin dit jaar aankondigde dat hij zijn laatste jaar inging als CEO van de Oost-Vlaamse lingerieproducent (bekend van o.a. Marie Jo en PrimaDonna), was het gissen naar de “nieuwe uitdaging” die hij zou aangaan. Vanochtend heeft de Belgische pralinemaker officieel bekendgemaakt dat Van Doorselaere vanaf 1 januari Jos Linkens opvolgt, die eind dit jaar met pensioen gaat.

 

Linkens kwam in 2004 aan het hoofd te staan van Neuhaus en bouwde de Belgische chocoladegroep fors uit: de omzet verviervoudigde tot meer dan 200 miljoen euro. Van Doorselaere krijgt nu de leiding over de hele chocoladedivisie van de holding Bois Sauvage en zal dus ook verantwoordelijk zijn voor de winkels van Jeff de Bruges en Corné Port-Royal. Hij moet voor Bois Sauvage de verdere internationale expansie van de chocolademerken versnellen.

 

Voor Van Doorselaere is het een terugkeer naar de foodsector, want voor hij in 2004 samen met Herman Van de Velde de leiding van de lingeriegroep op zich nam, werkte hij voor bierreus Interbrew (nu AB InBev) en Puratos, producent van ingrediënten voor brood- en banketbakkers, chocolatiers en cateringbedrijven.

 

Van Doorselaere wordt bij Van de Velde opgevolgd door Erwin Van Laethem, voormalig CEO van elektriciteitsbedrijf Essent. Die gaat vandaag officieel van start in Schellebelle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.