Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ex-topman Van de Velde gaat aan de slag bij Neuhaus

Ignace Van Doorselaere, gewezen topman van lingeriegroep Van de Velde, wordt vanaf 1 januari verantwoordelijk voor de hele chocoladedivisie van Bois Sauvage, de holding boven pralinemakers Neuhaus, Jeff de Bruges en Corné Port-Royal.

Van beha’s naar pralines

Sinds Van Doorselaere begin dit jaar aankondigde dat hij zijn laatste jaar inging als CEO van de Oost-Vlaamse lingerieproducent (bekend van o.a. Marie Jo en PrimaDonna), was het gissen naar de “nieuwe uitdaging” die hij zou aangaan. Vanochtend heeft de Belgische pralinemaker officieel bekendgemaakt dat Van Doorselaere vanaf 1 januari Jos Linkens opvolgt, die eind dit jaar met pensioen gaat.

 

Linkens kwam in 2004 aan het hoofd te staan van Neuhaus en bouwde de Belgische chocoladegroep fors uit: de omzet verviervoudigde tot meer dan 200 miljoen euro. Van Doorselaere krijgt nu de leiding over de hele chocoladedivisie van de holding Bois Sauvage en zal dus ook verantwoordelijk zijn voor de winkels van Jeff de Bruges en Corné Port-Royal. Hij moet voor Bois Sauvage de verdere internationale expansie van de chocolademerken versnellen.

 

Voor Van Doorselaere is het een terugkeer naar de foodsector, want voor hij in 2004 samen met Herman Van de Velde de leiding van de lingeriegroep op zich nam, werkte hij voor bierreus Interbrew (nu AB InBev) en Puratos, producent van ingrediënten voor brood- en banketbakkers, chocolatiers en cateringbedrijven.

 

Van Doorselaere wordt bij Van de Velde opgevolgd door Erwin Van Laethem, voormalig CEO van elektriciteitsbedrijf Essent. Die gaat vandaag officieel van start in Schellebelle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.