Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

 

Win-win voor Prime én Whole Foods

Amazon telt intussen al meer dan honderd miljoen prime-leden, die genieten voortaan een extra korting van 10% op honderden producten bij Whole Foods. Het enige wat ze moeten doen, is de Whole Foods-app downloaden, die koppelen aan hun Prime-lidmaatschap en die vervolgens activeren in de winkel. De vestigingen van Florida krijgen de primeur, later deze zomer moet de korting in heel de Verenigde Staten uitgerold zijn.

 

Het is niet de eerste keer dat Amazon zijn Prime-leden richting Whole Foods lokt: eerder dit jaar breidde Amazon zijn Prime Now-service (gratis levering binnen de twee uur) ook al uit met voedingsaankopen bij Whole Foods-vestigingen in een tiental teststeden. Eigenaars van een Amazon Prime Visa Card genieten bovendien 5% ‘cashback’ op al hun aankopen bij Whole Foods. Eerder verlaagde Amazon ook al tot twee keer toe de prijzen bij Whole Foods, iets waar ook niet-leden van Amazon Prime hun voordeel mee doen.

 

Specialisten zien een duidelijke 'dubbele' strategie: zo veel mogelijk klanten van Whole Foods overhalen om een Prime-lidmaatschap aan te vragen bij Amazon, en tegelijk ook zoveel mogelijk Prime-leden de weg wijzen naar Whole Foods. “Misschien is voeding voor Amazon het komende decennium wel wat boeken voor Amazon waren in de jaren 90”, vat Michael Patcher, marktanalist bij Wedbush, het treffend samen.

 

Op 11 mei laatstleden verhoogde Amazon overigens nog de prijs van het Prime-lidmaatschap van 99 naar 119 dollar. “We blijven dan ook constant de waarde van het Prime-aanbod verhogen”, verklaarde financieel directeur Brian Olsavsky de prijsstijging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.