Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel | RetailDetail

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel
Foto: Shutterstock

De Brusselse bioformule Färm opent een nieuwe vestiging in Schaarbeek. Om de expansie te ondersteunen, is ook een crowdfundingcampagne opgestart: Färm wil 300.000 euro ophalen bij privébeleggers. 

 

Crowdfunding en subsidie voor verdere expansie

Bioketen Färm wil nog dit jaar een nieuwe winkel openen bij het Meiserplein in Schaarbeek, meer bepaald aan de Rogierlaan 383. Met 650 m² wordt dat de grootste vestiging van de Brusselse keten tot nu toe. In samenwerking met de coöperatieve AgriBio komt in de biowinkel ook een warme bakkerij: dagelijks zal er vers brood worden gekneed en gebakken.

 

Färm is in volle groei: vandaag heeft de keten vijf biosupermarkten in de Brusselse regio en een vestiging in Louvain-la-Neuve, maar via een crowdfundingcampagne wil het bedrijf nu nog eens 300.000 euro ophalen. Die moet onder meer de opening van de nieuwe winkel mogelijk maken. Geïnteresseerde beleggers kunnen nog tot 31 mei investeren. In ruil daarvoor krijgen investeerders aandelen, zij het zonder dividend. Op die manier hoopt Färm ook meer klanten te betrekken in de bio-onderneming. Voor de crowdfunding slaat het op het platform Lita.co de handen in elkaar met vastgoedbeheerder Ethical Property Europe, die er zelf een inzamelactie voor uitbreiding in Brussel lanceert.

 

De Brusselse investeringsmaatschappij Gimb pompte eerder al 500.000 euro in Färm om bij te dragen aan de ontwikkeling van de keten, maar ook om het concept, de missies en de waarden van het bedrijf nog meer in de verf te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.