Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel | RetailDetail

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel

Färm opent nieuwe Brusselse biowinkel
Foto: Shutterstock

De Brusselse bioformule Färm opent een nieuwe vestiging in Schaarbeek. Om de expansie te ondersteunen, is ook een crowdfundingcampagne opgestart: Färm wil 300.000 euro ophalen bij privébeleggers. 

 

Crowdfunding en subsidie voor verdere expansie

Bioketen Färm wil nog dit jaar een nieuwe winkel openen bij het Meiserplein in Schaarbeek, meer bepaald aan de Rogierlaan 383. Met 650 m² wordt dat de grootste vestiging van de Brusselse keten tot nu toe. In samenwerking met de coöperatieve AgriBio komt in de biowinkel ook een warme bakkerij: dagelijks zal er vers brood worden gekneed en gebakken.

 

Färm is in volle groei: vandaag heeft de keten vijf biosupermarkten in de Brusselse regio en een vestiging in Louvain-la-Neuve, maar via een crowdfundingcampagne wil het bedrijf nu nog eens 300.000 euro ophalen. Die moet onder meer de opening van de nieuwe winkel mogelijk maken. Geïnteresseerde beleggers kunnen nog tot 31 mei investeren. In ruil daarvoor krijgen investeerders aandelen, zij het zonder dividend. Op die manier hoopt Färm ook meer klanten te betrekken in de bio-onderneming. Voor de crowdfunding slaat het op het platform Lita.co de handen in elkaar met vastgoedbeheerder Ethical Property Europe, die er zelf een inzamelactie voor uitbreiding in Brussel lanceert.

 

De Brusselse investeringsmaatschappij Gimb pompte eerder al 500.000 euro in Färm om bij te dragen aan de ontwikkeling van de keten, maar ook om het concept, de missies en de waarden van het bedrijf nog meer in de verf te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.