Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Internationale groei versnellen

Ojah werd in 2009 opgestart en bracht zijn eerste producten in 2010 op de markt. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke Europese speler op de markt van de vleesvervangers met het merk Plenti. In het thuisland is het zustermerk Beeter te vinden in supermarktketens als Albert Heijn, Aldi, Jumbo en Ekoplaza. In België verkoopt Delhaize onder het merk Greenway-The Irresistible Vegetarian ook enkele producten van Ojah.

 

“Korys gelooft in de aanhoudende groei van Ojay als een belangrijke speler op de wereldwijde markt van alternatieve proteïnebronnen, waarvan verwacht wordt dat die de komende jaren sterk zal groeien”, zegt investeringsmanager Dries Crevits van Korys. Ojay-CEO Frank Giezen ziet in de overname door Korys vooral de perfecte manier om de internationale groei te versnellen. “Met de steun van Korys geloven we dat de bestaande banden met onze klanten en partners versterkt zullen worden en dat er nieuwe internationale samenwerkingen zullen ontstaan”, aldus Giezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekend, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30% van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top