Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers | RetailDetail

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Internationale groei versnellen

Ojah werd in 2009 opgestart en bracht zijn eerste producten in 2010 op de markt. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke Europese speler op de markt van de vleesvervangers met het merk Plenti. In het thuisland is het zustermerk Beeter te vinden in supermarktketens als Albert Heijn, Aldi, Jumbo en Ekoplaza. In België verkoopt Delhaize onder het merk Greenway-The Irresistible Vegetarian ook enkele producten van Ojah.

 

“Korys gelooft in de aanhoudende groei van Ojay als een belangrijke speler op de wereldwijde markt van alternatieve proteïnebronnen, waarvan verwacht wordt dat die de komende jaren sterk zal groeien”, zegt investeringsmanager Dries Crevits van Korys. Ojay-CEO Frank Giezen ziet in de overname door Korys vooral de perfecte manier om de internationale groei te versnellen. “Met de steun van Korys geloven we dat de bestaande banden met onze klanten en partners versterkt zullen worden en dat er nieuwe internationale samenwerkingen zullen ontstaan”, aldus Giezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.