Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Internationale groei versnellen

Ojah werd in 2009 opgestart en bracht zijn eerste producten in 2010 op de markt. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke Europese speler op de markt van de vleesvervangers met het merk Plenti. In het thuisland is het zustermerk Beeter te vinden in supermarktketens als Albert Heijn, Aldi, Jumbo en Ekoplaza. In België verkoopt Delhaize onder het merk Greenway-The Irresistible Vegetarian ook enkele producten van Ojah.

 

“Korys gelooft in de aanhoudende groei van Ojay als een belangrijke speler op de wereldwijde markt van alternatieve proteïnebronnen, waarvan verwacht wordt dat die de komende jaren sterk zal groeien”, zegt investeringsmanager Dries Crevits van Korys. Ojay-CEO Frank Giezen ziet in de overname door Korys vooral de perfecte manier om de internationale groei te versnellen. “Met de steun van Korys geloven we dat de bestaande banden met onze klanten en partners versterkt zullen worden en dat er nieuwe internationale samenwerkingen zullen ontstaan”, aldus Giezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

24/02/2017

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

 Plus opent distributiecentrum voor online bestellingen

24/02/2017

Plus opent naar verwachting volgend jaar een nieuw centraal distributiecentrum voor online bestelde boodschappen, op een voorlopig nog onbekende locatie.

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant

23/02/2017

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG

21/02/2017

Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de consument in de FMCG-sector, niemand ontsnapt aan de focus op kosten en marges.

Picnic breidt uit naar Lelystad

21/02/2017

Online supermarkt Picnic gaat binnenkort van start in Lelystad. Het is ondertussen al de zevende stad waar de supermarkt zijn opwachting maakt. Picnic wil dit jaar trouwens sterk uitbreiden met tien tot vijftien nieuwe steden.

Kraft Heinz trekt overnamebod Unilever in

20/02/2017

Kraft Heinz heeft besloten om niet langer een overname van Unilever na te jagen. Eind vorige week deed het nog een bod op het bedrijf van meer dan 130 miljard euro, maar uiteindelijk kwam het dus niet tot een akkoord.

Back to top