Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Internationale groei versnellen

Ojah werd in 2009 opgestart en bracht zijn eerste producten in 2010 op de markt. Sindsdien is het uitgegroeid tot een belangrijke Europese speler op de markt van de vleesvervangers met het merk Plenti. In het thuisland is het zustermerk Beeter te vinden in supermarktketens als Albert Heijn, Aldi, Jumbo en Ekoplaza. In België verkoopt Delhaize onder het merk Greenway-The Irresistible Vegetarian ook enkele producten van Ojah.

 

“Korys gelooft in de aanhoudende groei van Ojay als een belangrijke speler op de wereldwijde markt van alternatieve proteïnebronnen, waarvan verwacht wordt dat die de komende jaren sterk zal groeien”, zegt investeringsmanager Dries Crevits van Korys. Ojay-CEO Frank Giezen ziet in de overname door Korys vooral de perfecte manier om de internationale groei te versnellen. “Met de steun van Korys geloven we dat de bestaande banden met onze klanten en partners versterkt zullen worden en dat er nieuwe internationale samenwerkingen zullen ontstaan”, aldus Giezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top