Familie Colruyt koopt 20 miljoen euro aandelen Colruyt terug | RetailDetail

Familie Colruyt koopt 20 miljoen euro aandelen Colruyt terug

Familie Colruyt koopt 20 miljoen euro aandelen Colruyt terug

De familie Colruyt heeft via zijn investeringsvehikel Korys bijna een half miljoen aandelen van Colruyt teruggekocht in de periode van 14 december tot 26 januari. Samen zijn die goed voor een bedrag van 21,1 miljoen euro.

Beursexit?

Sinds eind oktober kocht Colruyt zelfs al ongeveer 100 miljoen euro aan eigen aandelen terug. Dat nieuws komt naar buiten, enkele dagen nadat beurshuis Degroof Petercam in een analyse liet verstaan dat Colruyt voldoende financiële slagkracht heeft om zich stap voor stap volledig van de beurs te halen.

 

Bij CEO Jef Colruyt klinkt het dat zo’n beursexit niet onmogelijk is, maar dat er momenteel nog geen plannen in die richting zijn. “We zullen in de komende maanden wellicht aandelen blijven inkopen. Het is altijd onze politiek geweest om eigen aandelen in te kopen wanneer de markt goed zit. Het is voordelig voor aandeelhouders, die er een hoger dividend per aandeel door krijgen”, aldus Jef Colruyt aan De Tijd. “De beursnotering levert ons op dit moment geen voordelen op, maar ook geen nadelen. De beurs houdt ons wel scherp.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.